موسسه Wards Automotive در بیستمین جشنواره خود، لیست 10 موتور برتر سال 2014 را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران ؛ گروهی متشکل از 8 داور، 44 موتور شرکت کننده در رقابت بيستمين جشنواره Wards Automotive را مورد بررسی قرار دادند و در ادامه نتایج نهایی که حاصل داوری آن هاست را خواهید دید:

موتور Audi S5، بالاترین مکان را در این لیست از آن خود کرد. موتورV6 و 3 لیتری TFSI آن، مجهز به توربوشارژر DOHC بوده و با این رتبه، این پنجمین بار است که این جایگاه را در Wards به خود اختصاص داده که چهار مرتبه ازاین پنج مرتبه، با همین موتور بوده است. قدرت تولیدی این موتور333hp و گشتاور آن325lb-ft است.

طبق استانداردهایEPA مصرف سوخت S5 در رانندگی شهری، 17mpg و در بزرگراه ها26mpg است. به گفته داوران Wards، S5 دارای قدرتی دیوانه وار، گشتاور بی نظیر و سیستم ارتقاء یافته ای است که کمتر همانندی دارد.

جایگاه دوم در این لیست متعلق به موتور 3 لیتری شرکت BMW با توربودیزل مدل DOHC16 است. BMW همیشه یکی از محبوب ترین شرکت های داوران Wards بوده است بطوریکه این موتور، سی امین موتور این شرکت است که طی 20 سال گذشته، در لیست 10 موتور برتر همواره جایگاهی برای خود داشته است.

مشابه این موتور در سال های 2009 و 2010 هم جزء 10 موتور برتر بوده اند اما این موتور، حاصل مهندسی مجدد آن موتورهاست. گشتاور تولیدی این موتور413lb-ft و مصرف سوخت آن، بر اساس تست های انجام گرفته توسط داوران، 35 mpg است.

Ram1500 با موتور 3لیتری V6 و مجهز به توربودیزل DOHC خود را در جایگاه سوم جای داد. این تنها خودرو پیک آپ خارج از خودروهای دسته سنگین بود که در آن از یک موتور بنزینی استفاده می شد. از مشابه این موتور در Jeep Grand Cherokee که یک SUV است نیز استفاده شده است.

در این مدل، این موتور با یک سیستم انتقال قدرت 8 سرعته همراه است و مصرف سوخت آن، 24 mpgاعلام شده است.

Fiat 500e با قدرت 83 kW، موتوری الکتریکی است که از دید داوران Wards، جایگاه مطلوب و قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. بازه عملکردی این خودرو(مسافت طی شده توسط آن طی یک بار شارژ باتری)در حالت تمام الکتریکی حدود 85 مایل بوده و ماکزیمم گشتاور تولیدی موتور آن، 147 lb-ft است.

شرکت موتور Ford، با موتور سه سیلندری که به این لیست اضافه کرده است، توجه و تعجب بسیاری را برانگیخت. چنین موتوری، برای اولین بار است که در این لیست ظاهر می شود. موتور کوچک 1لیتری Ford Fiesta مجهز به سیستم EcoBoost DOHCI3، با قدرت 120 hp، مصرف سوختی برابر 45mpg (بر اساس استانداردهای EPA) در حالت رانندگی در بزرگراه ها دارد.

موتور بنزینی Cruze شرکت Chevrolet، سومین موتور از این گروه است که در این لیست 10تایی جایگاهی برای خود دست و پا کرده است. موتور 2لیتری و چهارسیلندراین خودرو، با سیستم توربودیزل خود، مصرف سوختی برابر 45mpg در بزرگراه ها دارد و Wards امیدوار است که این خودرو بتواند جایگاه خود را در بین خودروهای لوکس آلمانی که قیمتی حدودا دو برابر آن را دارند، حفظ کند.

از برجسته ترین خودروهای این لیست، خودرو 2014 Chevrolet، یعنی Corvette Stingray است. نه تنها به دلیل ظاهر خاص و جذاب آن، بلکه به دلیل موتور خاص V8 6.2 لیتری OHV که قلب تپنده آن محسوب می شود. در Corvette از پیشرفته ترین تکنولوژی ها، نظیر سیستم انژکتور مستقیم، سیستم فعال جهت غیرفعال سازی سیلندرها و ... بهره برده است.ترکیب این تکنولوژی ها، قدرت 460hp و در کمال تعجب، مصرف سوخت 29mpg در بزرگراه ها را برای این غول دوست داشتنی فراهم کرده است.

Honda، برای دومین سال متوالی، با موتور Accord 3.5لیتری SOHC V6 جایگاه خود را در این لیست حفظ کرد. Wards آن را بهترین موتور 6 سیلندر از نظر صدای اگزوز طبیعی آن در بازارهای خودرو امروز دانست. Accord مجهز به سیستم غیرفعال سازی اتوماتیک سیلندرها بوده و EPA مصرف سوخت آن در بزرگراه ها را 34mpg اعلام کرده است.

Porsche پس از 11 سال غیبت دراین لیست، مجددا به اوج خود بازگشت. موتور 2.7 لیتری قدرتمند Cayman از نوع DOHC H6 با قدرت تولیدی 275hp و گشتاور 213lb-ft مصرف سوختی بهینه و معقول ارائه کرده است.

Volkswagen با جدیدترین نسل از ماشین های خود، یعنی Jetta این لیست را کامل تر کرد. موتور اسپرت 1.8لیتری مجهز به توربوشارژر DOHC I4، امکان رانندگی جسورانه و پرسرعتی را در حالت اسپرت آن، فراهم می کند. این ماشین با قیمتی کاملا مناسب، میانگین مصرف سوخت 30mpg و در بزرگراه ها، 36mpg دارد.

موتورهایی با توربوشارژر، سوپرشارژر و موتورهای بنزینی که مدعی داشتن بهترین عملکردها هستند. در این لیست، وجود یک موتور الکتریکی بسیار جالب توجه بود. در این رقابت جهانی، تنها موتورهایی مورد داوری قرار می گیرند که متعلق به یکی از خودروهای در حال تولیدی باشند که تا فصل اول سال 2014 روانه بازارهای تجاری شوند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تولید ، موتور ، لیست ، جشنواره ، لیتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.