مدیران باید به مباحث مهد‌ویت و نماز بیش از گذشته بها دهند

حجت الاسلا‌م وا‌لمسلمین قرائتی با پیشنهاد اینکه از 45 هزار دبیر آموزش پرورش اگر تعداد انگشت شماری به نماز و مباحث مهد‌ویت بها دهند وضعیت اعتقادی دانش آموزان وجوانان این چنین نخواهد بود از مدیران خواست برای احیای این مباحث ارزنده بیش از پیش فعالیت به خرج دهند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران گفت: با توجه به اینکه هم اکنون 134 شبکه ماهواره ای علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کنند هدفشان تربیت نسل ما است که بیشتر آسیب ها متوجه شهر تهران و کلان شهرهای دیگر کشور می شود.  
 
قرائتی با بیان اینکه مقام بالاتر از رهبری،‌ رئیس جمهور و وزیران وجود دارد و آن هم خالق یکتا ست گفت: در آیه 41 سوره حج نشانه انسان مومن را نماز عنوان کرده است و آن به این معنی است که نماز به نوعی بازدارنده برای افراد محسوب می شود.  
 
حجت الاسلا‌م قرائتی افزود: برای احیای فریضه نماز فعالیت جدی نشده است گفت اگر مدیران مدرسه خود به عنوان اولین اشخاص در اول وقت این فریضه اهمیت بدهند به همان نسبت شاگردان و دانش آموزان هم این تکلیف الهی را جدی خواهند گرفت.  
 
مدیر ستاد عالی نماز جدی گرفتن نماز از سوی مدیران را از وظایف آنان دانست و خاطر نشان کرد: هر ایرانی اگر تنها یک کتاب در خصوص نماز بخواند می تواند در احیای این فریضه بیش از پیش موفق عمل کند.  
 
حجت الاسلا‌م قرائتی محتوی کتب دینی مدارس و دانشگاهها را ناموفق ارزیابی و خاطر نشان کرد در مباحث دینی باید عقل و فطرت با هم اجین شده و در اختیار مخاطب قرار بگیرد اما در درس معارف فقط به نقاط عقلی اشاره شده است.  
 
وی نسل نو را نسلی بیگانه با امام زمان دانست و خاطر نشان کرد: امور تربیتی و دبیران باید با تعالیم دینی و آموزش در مباحث مهدو‌یت و نماز جوانان را آگاه کنند.  
 
حجت الاسلام‌ و‌المسلمین قرائتی با پیشنهاد اینکه از 45 هزار دبیر آموزش پرورش اگر تعداد انگشت شماری به نماز و مباحث مهدو‌یت بها دهند وضعیت اعتقادی دانش آموزان و جوانان این چنین نخواهد بود از مدیران خواست برای احیای این مباحث ارزنده بیش از پیش فعالیت به خرج دهند.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار