معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه مطالعات بزرگ منجر به پیشرفت و ارتقاء سطح "سلامت "می‌شود گفت:کیفی کردن و عمق بخشیدن به فعالیت‌های پژوهشی را در "وزارت بهداشت" پیگیری می‌کینم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر رضا ملک زاده درچهاردهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که امروز در تالار امام این دانشگاه برگزار شد بیان داشت: دانشگاه شهید بهشتی پیشگام فعالیت‌های پژوهشی بوده و باید انجام پروژه های بزرگ در سطح کشور را درسایر دانشگاه ها ایجادکنیم .
 
وی با بیان اینکه زمانی پاسخگوی پرسش‌های سلامت هستیم که به اقدامات بنیادی و اساسی دراین حوزه بپردازیم اظهار داشت:طی سالیان متمادی باید به عنوان زیرساخت اقدامات بنیادی در پژوهش‌ها انجام دهیم تا کیفیت تولیدات علمی بهینه و درجهت نیازهای جامعه باشد.
 
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به اینکه باید حداقل در 5 دانشگاه بزرگ کشور مطالعات کهورت جمعیتی را به پیش ببریم گفت: از دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی انتظار داریم به آنچه که هم اکنون انجام می‌دهند قانع نبوده و برای کارهای تحقیقاتی بزرگتر آماده شوند.
 
ملک زاده تاکید کرد: درشرایط کنونی باید رجیستری بیماری‌های مهم را باکمک دانشگاه‌ها درکشور راه اندازی کنیم تا زمینه برای تحقیقات بهتر فراهم شود .
 
وی همچنین به گسترش مطالعات و تحقیقات در سطح بین الملل اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ارتباطات خوبی بامحققان خارجی برقرار شده و درهمکاری‌های علمی باید تلاش‌های بیشتری انجام شود تا زمینه تسهیل ارتباطات پژوهشگران داخلی وخارجی فراهم  شود .
 
دکترملک زاده پژوهش بالینی را یکی از مشکلات عمده در این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت:همکاران این رشته باید همکاری نزدیکی با رشته های پایه داشته باشند و باید به تربیت پزشک بالینی و دادن فرصت به آنها برای تحقیقات بپردازیم .
 
به گفته وی با تربیت محققان می‌توانیم برای تحقیقات چند وجهی و پیچیده پزشکی در آینده برنامه ریزی کنیم که اینکار هم اکنون در کشورهای اروپایی انجام می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.