استاد حوزه علمیه قم گفت: با حضور کاروان اسرا و اهل بیت(ع) در کربلا در اربعین حسینی حوادث عاشورا و کربلا تداعی شد و در حقیقت اربعین حسینی بار دیگر چهره پلید بنی‌امیه را افشا کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، عذری حسینی امروز ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین امام حسین(ع) به دلیل اهمیت عاشورا دارای ارزش است، به همین دلیل شور و هیجانی بیشتر از عاشورا را در اربعین شاهد هستیم.


وی خاطرنشان کرد: کاروان اسرا و اهل بیت(ع) بر اساس نقلی در اربعین نخست و بر اساس نقلی دیگر در اربعین دوم به کربلا رفتند و در واقع اربعین روزی است که واقعه عاشورا در آن برای اهل ببت(ع) یادآوری شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اربعین چهره پلید دیگری را از بنی‌امیه افشا کرد، گفت: با حضور کاروان اسرا و اهل بیت(ع) در کربلا صحنه قطع دستان حضرت عباس(ع)، شهادت امام حسین(ع) و علی اصغر(ع) و سیاهی عمل یزیدیان بار دیگر تداعی شد.

وی عنوان داشت: دشمنان اهل بیت(ع) رسوایی در شام، کوفه و رسوایی جدید در اربعین امام حسین(ع) را تجربه کردند و  این امر سبب شد بر خلاف خواسته بدخواهان واقعه عاشورا در نطفه خفه نشود.

حسینی خاطرنشان کرد: عدد 40 نشانه تکامل است و اربعین حسینی نشانه چهلمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) است، چهره پلید یزیدی‌ها در این روز مشخص شد و در حقیقت تداعی و یادآوری عاشورایی بود که 40 روز پیش اتفاق افتاده بود.

وی یادآور شد: دشمنان تلاش می‌کردند تا واقعه عاشورا را کمرنگ کنند ولی اربعین سبب شد این واقعه همواره اهمیت داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت زیارت اربعین به عنوان نشانه فرد مومن گفت: زیارت اربعین یادآور بسیاری از نکات است که این پیام‌ها با قرائت همراه با تامل و دقت فراوان حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه عزاداری اربعین از روی معرفت برای ما فرهنگ شده است گفت: شایسته نیست مسلمان شیعه در اربعین عزاداری نکند، برپایی عزاداری‌ها در این روز نشانه معرفت انسان‌ها است بنابراین در این زمینه باید تلاش کنیم که معرفت خود را بالا ببریم./س
برچسب ها: قم ، اربعین ، چهره ، بنی امیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.