مستند قلب باز ساخته کیف دیویسون که سال گذشته نامزد جایزه اسکار بود، داستان هشت کودک اهل روآندا است که خانواده‌های خود را ترک می‌کنند تا سفر مرگ و زندگی را تجربه کنند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ مستند قلب باز ساخته کیف دیویسون که سال گذشته نامزد جایزه اسکار بود، داستان هشت کودک اهل روآندا است که خانواده‌های خود را ترک می‌کنند تا سفر مرگ و زندگی را تجربه کنند. آنها دچار یک بیماری قلبی مهلک شده‌اند که بر اثر عفونت گلو به وجود آمده، اما قابل درمان است. آنها به سودان می‌روند تا تحت عمل جراحی قرار گیرند. 

کیف دیویدسون در این مستند نفس‌گیر نشان می‌دهد که چگونه دکتر امانوئل که تنها متخصص قلب در دولت روآنداست، سعی می‌کند بیمارانش را نجات دهد و از آن سو دکتر جینو جراح قلب ارشد حاضر در مرکز پزشکی سلام در سودان چگونه می‌کوشد بیمارستانش را نجات دهد؛ تنها مرکز دولتی که در آفریقای مرکزی می‌تواند جراحی قلب باز کند و میلیون‌ها تن در قاره سیاه به آن احتیاج دارند. 

حدود ۱۸ میلیون نفر در آفریقا دچار نارسایی قلبی هستند که تنها با جراحی به زندگی بازخواهند گشت. از این تعداد دو سوم کودک‌اند. نارسایی قلبی سالانه ۳۰۰ هزار نفر را در آفریقا می‌کشد.  
 
جوایز و موفقیت‌ها:  
- نامزد جایزه اسکار در رشته مستند کوتاه در سال ۲۰۱۳  
- برنده جایزه تماشاگران جشنواره فیلم کوتاه اسپن آمریکا  
- برنده جایزه بهترین مستند کوتاه در جشنواره بولدر آمریکا  
- نامزد جایزه بهترین مستند کوتاه در جوایز سالانه اتحادیه سینمای مستند آمریکا  
- برنده جایزه هیات داوران در جشنواره نیوپورت  
 
درباره کارگردان:  
کیف دیویدسون متولد سال ۱۹۷۰ در نیویورک است. او به عنوان فیلمساز و تدوین‌گر فعالیت می‌کند. او از اواخر دهه ۱۹۹۰ فیلمسازی را آغاز کرد و بیشتر به عنوان مستند ساز شناخته می‌شود.  
معدنچی شیطان (۲۰۰۵) و کاسیم ملقب به رویا (۲۰۰۸) مهم‌ترین فیلم‌های او هستند. او پیش از موفقیت مستند قلب باز در جشنواره‌های آمستردام و شیکاگو موفق به دریافت جایزه شده است.  
 
قلب باز در هفتمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» که ۱۹ تا ۲۶ آذر در تهران برگزار شد، به نمایش درآمد.

منبع: پایگاه خبری فیلم کوتاه

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار