500 پلیس ملی افغان پس از سپری کردن آموزش‎های فنی در آکادمی نظامی شهر "سیواس" ترکیه به افغانستان بازگشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وزارت کشور "افغانستان" از بازگشت 500 پلیس افغان که برای فراگیری یک دوره 6ماهه آموزشی به شهر سیواس ترکیه اعزام شده بودند، خبر داد.
 
این گروه 500 نفری، سومین گروه پلیس افغان است که در شهر سیواس ترکیه آموزش داده شده‎اند، در چند سال اخیر بیش از 2 هزار پلیس افغان در ترکیه آموزش دیده و در سال جاری نیز بیش از 2 هزار و 500 پلیس افغان در کشورهای مختلف جهان اعزام شده‎اند.
 
سخنگوی وزارت کشور افغانستان همچنین اظهار داشت : قرار است 120 پلیس زن نیز در هفته آینده به ترکیه برای آموزش فرستاده شوند.
 
به گفته وی، پلیس ملی افغان به صورت روز افزون دارای توانایی بیشتر شده و با اعزام این گروه‎های پلیس به کشورهای خارجی تغییر مثبت در عرصه مسلکی شدن آن‎ها نیز به وجود می‎آید.
 
این در حالی است که پلیس ملی افغان در چند سال اخیر ، توانایی بیشتری یافته و قادر است تا برنامه‎های مخالفان مسلح دولت افغانستان را به راحتی خنثی کنند.
 
به باور کارشناسان، ناامن ساختن شاهراه‎های بزرگ افغانستان، به دست آوردن قلمرو و همچنین مختل ساختن پروسه انتقال مسئولیت از نیروهای خارجی به نیروهای افغان از جمله برنامه‎هایی است که طالبان در سال جاری آن‎ را به عنوان برنامه کاری خود قرار داده است.
 
آمارها نیز نشان می‌دهد، علی‌رغم توانایی پلیس افغان، تلفات آنان به نسبت مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است.


انتهای پیام/

منبع: فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار