احتمال تغيير در کابينه رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، این شبکه درباره تظاهرات در استانبول در اعتراض به موضع دولت ترکيه در برابر پرونده فساد مالي گفت: اتهامات رسمي به بيست و چهار نفر در ترکيه از جمله فرزند دو وزير کابينه رجب طيب اردوغان به اتهام در دست داشتن در فساد مالي، با واکنش تند نخست وزير اين کشور روبرو شد. 

اردوغان در برابر موج بازداشت هاي اخير، بيش از هفتاد افسر پليس از جمله رئيس پليس استانبول را برکنار کرد. هزاران نفر از معترضان در استانبول به خيابان آمدند تا حزب عدالت و توسعه را به فساد گسترده متهم کنند. پليس ترکيه با شليک گاز اشک آور و استفاده از ماشين هاي آب پاش براي متفرق کردن تظاهرکنندگان تلاش کرد. 

در ادامه اين گزارش آمده است: ناظران پيش بيني مي‌کنند که اردوغان پس از بازگشت از سفر به پاکستان، کابينه خود را ترميم کند. احتمال کنار گذاشتن دو وزير کشور و اقتصاد ترکيه که فرزندان آنها در پرونده فساد مالي بازداشت شدند، وجود دارد. اين دو وزير در پايگاه‌هاي اجتماعي به اردوغان هشدار دادند هدف از تحولات اخير در ترکيه سرنگون کردن دولت است. در حالي که بحران کنوني خطرناکترين چالش براي اردوغان در ده سال گذشته است، تحليلگران تاکيد مي‌کنند شکاف بين اردوغان و فتح الله گولن مي تواند بر نتيجه انتخابات آينده در ترکيه تاثيرگذار باشد. به ويژه گولن به اردوغان براي رسيدن به قدرت و باقي ماندن در قدرت براي سه دوره پياپي کمک کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار