عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: تسهیل فضای کسب و کار منجر به رونق تولید داخلی و اشتغالزایی جوانان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به لزوم حل مشکل بیکاری نسل جوان کشور، اظهار داشت: خوشبختانه دولت برنامه‌های خوبی در این زمینه دارد که از آن جمله می‌توان به تسهیل فضای کسب و کار اشاره کرد که خود منجر به شتاب بخشی به فعالیت‌ها می‌شود و بنگاه‌ها به سرعت راه می افتند و به امر اشتغال زایی کمک می کنند؛ البته برخی عوامل به صورت غیر مستقیم بر اشتغال تاثیر می‌گذارند که مهم‌ترین آن بحث تورم است.

این اقتصاد دان حوزوی خاطرنشان کرد: در شرایط تورم‌های بالا و نزدیک به 40 درصد، سرمایه های بازار به سمت بازارهای مخرب و کاذب همچون خرید سکه و ارز و دلالی‌ها سوق پیدا می‌کند.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: از آن سو با کنترل تورم، نقدینگی‌ها به سمت و سوی تولید رفته و منجر به رونق اشتغال در کشور می‌شود.

وی همچنین با اشاره به این که رشد واردات باعث ضربه زدن به تولید داخلی می شود، تصریح کرد: از سویی مساله تحریم و از سوی دیگر کاهش درآمدهای ارزی و همچنین رشد و افزایش واردات باعث شده که تولیدکنندکان داخلی ضربه جدی بخورند و حال آن که با کاهش تحریم ها و نیز کنترل واردات می توان به رونق تولید داخل امید داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی در خاتمه با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، گفت: طبق قانون باید قسمتی از درآمدهای هدفمندی یارانه ها به تولید اختصاص پیدا می‌کرد که متاسفانه در سال‌های گذشته این امر محقق نشد، با این حال گویا دولت مصمم به اجرای آن است که اگر این مهم در فاز دوم هدفمندی مورد توجه قرار گیرد، باعث حمایت از تولید داخلی می‌شود و با اجرای آن، شاهد تقویت اشتغال خواهیم بود/س

برچسب ها: قم ، کسب ، کار ، داخلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.