بعضی خواب رفتگی‌های دست و پا به علت مختل شدن خون رسانی به اعصاب محیطی است.

دکتر سید محمدعلی اکبریان متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص علت خواب رفتن دست و پا گفت: این عارضه ممکن است به صورت موقتی و یا دائمی باشد در واقع اگر اعصاب اندام‌ها به ویژه دست و پا دچار اشکال شود معمولا احساس خواب رفتگی به شخص دست می‌دهد و ممکن است این اشکال موقتی باشد.

وی اظهار داشت: مثلا شخصی نشسته و پایش را روی پای دیگر می‌اندازد یا دستش را زیر سرش قرار می‌دهد ممکن است دست و پایش خواب برود که این خواب رفتگی به علت مختل شدن خون رسانی به اعصاب محیطی است که این اختلال موقتی است و به مجرد اینکه شخص تغییر حالت داد وضعیت خواب رفتگی بهتر می‌شود.

وی در ادامه گفت: اما اگر اعصاب در اندام‌ها به دلایل بیماری‌های خاص دچار اختلال و ورم شود مثلا کسانی که دیابت دارند امکان دارد به مدت طولانی اعصابشان مختل شده و حالت خواب رفتگی دائمی داشته باشند.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: معمولا این خواب رفتگی با احساس گزگز شدن، مورمور شدن و با بی‌حسی کامل همراه است.

وی خاطرنشان کرد: احساس خواب رفتگی دست و پا اگر موقتی باشد خطرناک نیست اما اگر طولانی و دائمی باشد حتما باید پزشک مراجعه کنند و اعصاب اندام‌هایشان بررسی شود.

وی عنوان کرد: گاهی ممکن است یک درمان چند هفته‌ای جواب دهد ولی گاهی شاید سال‌ها پروسه درمان طول بکشد.

وی در پایان گفت: کسانی که دچار بیماری‌های مزمن مانند دیابت یا بالا بودن فشار خون، اوره خون و نارسایی کلیه هستند باید مرتب توسط پزشکشان معاینه شده و اگر اختلالی بود باید پیشگیری و درمان شوند و آنهایی هم که به صورت حاد و ناگهانی دچار خواب رفتگی دست و پا می‌شوند اگر علل خاصی برایش نبود و یا تغییر وضعیت بهتر نشد باید حتما به پزشک مراجعه کرده و به سرعت بررسی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: گزگز ، مورمور ، پزشک ، دست ، پا ، خواب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.