تبریز/

تولید سالانه بیش از 855 هزار کیلوگرم عسل، در شهرستان ورزقان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان گفت: سالانه 855 هزار و361 کیلوگرم عسل در این شهرستان تولید و این میزان محصول از تعداد 83 هزار و117 کلنی کندوی مدرن و سنتی موجود درسطح منطقه حاصل می آید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،علی محمدی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر یکهزار و 49 نفر زنبوردار بصورت حرفه ای ونیمه حرفه ای در سطح مناطق روستایی شهرستان ورزقان به تولید عسل اشتغال دارند گفت: این شهرستان به لحاظ تعداد بهره بردار در صنعت زنبورداری رتبه سوم استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه براساس سرشماری سال جاری، تعداد کندوی فعال در سطح شهرستان، 72 هزار و 322 کلنی مدرن و10 هزار و 795 کلنی بومی می باشد افزود: بطور میانگین تولیدعسل در کندوهای مدرن حدود 11 کیلوگرم و در کندوهای بومی پنج و نیم کیلو گرم برآورد می شود.

علیمحمدی اضافه کرد: شهرستان ورزقان از نظر میزان تولید عسل در سال جاری، رتبه پنجم استانی را کسب نموده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان اظهار داشت: در صورت ایجاد، توسعه و فراهم آمدن زمینه فعالیت برای صنایع فرآوری وبسته بندی محصولات تولیدی بخش کشاورزی این شهرستان، بخصوص صنایع بسته بندی عسل، علاوه برتحقق رونق اقتصادی این بخش مهم افزایش درآمد تولید کنندگان نیز در راستای گام گذاری در مسیر توسعه پایدار امکان پذیر می گردد./س

برچسب ها: تولید ، سالانه ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.