وزارت امور خارجه روسیه؛

توافقنامه هسته ای ایران و غرب بازتاب موضع گیری روسیه در قبال این پرونده بود

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای تاکید کرد،توافقنامه هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی بازتابی از موضع گیری روسیه است که همیشه خواستار حل و فصل این قضیه از طریق سیاسی و دیپلماتیک بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیانیه ای به مناسبت معرفی دستاوردهای این وزارتخانه در سال گذشته، تاکید کرد،توافقنامه هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی بازتابی از موضع گیری روسیه است که همیشه خواستار حل و فصل این قضیه از طریق سیاسی و دیپلماتیک بوده است.

خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد،امسال با توجه به تلاش های مستمر برای پایان دادن به مسئله پرونده هسته ای ایران،توافقنامه ای متوازن میان ایران و شش قدرت جهانی در ژنو امضا شد که این امکان را به ما می دهد تا به ایجاد یک راه حل عملی پیرامون یکی از قضایای پیچیده و طولانی سیاسی نزدیک شویم.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود می افزاید:توافقنامه ژنو بر اساس مفهومی بنا می شود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آن را مطرح کرد که در آن بر ضرورت "گام به گام دستیابی" به یک راه حل پیرامون این پرونده، بر اساس "رفتار مقابل به مثل" تاکید شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار