روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات به نقل از منابع دیپلماتیک غربی نوشت که تیم آمریکایی در رام الله و تل‌آویو در حال رایزنی‌های فشرده است تا پیش از سفر مجدد جان کری وزیر خارجه آمریکا به منطقه به یک چارچوب کلی درباره توافق موقت بین دو طرف دست یابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سما، این منابع گفتند که تیم آمریکایی متشکل از یک گروه سیاسی به رهبری مارتن اندیک و دیگر مسئولان امنیتی به ریاست ژنرال جان آلن است که دیدارهایی با معاونان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی برگزار می‌کنند.

بر پایه این گزارش، محور این گفت‌وگوها درباره بندهای توافقنامه انتقالی است که قرار است کری آن را ارائه کند همچنین بحث در این مرحله درباره گزینه‌های جایگزین پیشنهادات امنیتی و سیاسی اسرائیلی و فلسطینی به خصوص درباره مدت زمان حضور ارتش اسرائیل در پایگاه‌های نظامی الاغوار، ایفای نقش آمریکا در اداره این پایگاه‌ها در این مدت و نحوه مدیریت ایستگاه‌های هشدار سریع مستقر در مناطق کوهستانی کرانه باختری و نیز اداره گذرگاه‌ها و گشتی‌های امنیتی در مرز با اردن است.

به نوشته این روزنامه، تیم آمریکایی از میان پیشنهادات طرف فلسطینی و اسرائیلی یک پیشنهاد میانه ارائه کرده است به گونه‌ای که فلسطینیان خواهان عقب‌ نشینی ارتش اسرائیل طی 3 سال هستند و اسرائیلی‌ها خواهان ابقای نیروهای ارتش به مدت 10 سال هستند اما پیشنهاد آمریکا این است که ارتش اسرائیل طی 6 سال عقب نشینی کند و به مدت چهار سال نیز نیروهای آمریکایی جایگزین آن شوند.

بر اساس این گزارش، شب پنج شنبه نیز عباس با اندیک دیدار و درباره بندهای سیاسی این توافقنامه به خصوص در رابطه با مرزها، قدس و آوارگان گفت‌‌وگو کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار