رئیس مرکز ملی فرش ایران از ثبت فرش يزد در مركز مالكيتهاي معنوي خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا؛  « محمد باقر آقا علیخانی» كه در نشست بررسی مشکلات فرش دستباف یزد شركت كرده بود افزود: سهم فرش در اقتصاد ایران کاملا مشهود است اما باید هم افزایی بيشتري در بدنه ی اتحادیه ها و مرکز فرش صورت بگيرد.

وی تاکید کرد: امسال 200 میلیارد تومان بودجه برای حوزه ی فرش در نظر گرفته شده است كه ما آمادگی  داریم از اين ميزان 10 میلیارد تومان تسهیلات را  برای یزد در نظر بگیریم.

آقا علیخانی همچنین افزود:  8 تا 10 درصد یارانه نیز پرداخت خواهد شد كه در صورتي كه همین مقدار تسهیلات جذب شود آمادگی پرداخت تسهیلات بیشتر را نیز خواهیم داشت.

وي در ادامه با اشاره به  بیمه قالیبافان تصريح كرد:  سال گذشته 462 هزار نفر بیمه شده اند در هفت ماهه اول سال جاری نیز 80 هزار نفر به این تعداد اضافه شده است که تمام این ها ارقام پایینی است .

رئیس مرکز ملی فرش ایران به ثبت فرش 5 منطقه ی ایران از جمله اصفهان، قم، تبریز در وایکو اشاره کرد و گفت: 10 منطقه ی جدید از جمله یزد نیز برای ثبت به این مرکز اعلام شده است.

لازم به ذكر است ؛ دراين جلسه در مسائل و مشكلات مربوط به وام و تسهیلات، آموزش، بودجه و بحث نقدینگی، بيمه قالي بافان کاهش کیفیت رنگ و نیاز به تاسیس انجمن تولید فرش مطرح شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ثبت ، فرش ، یزد ، مالکیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار