اگر به تاریخ تاسیس "بی‌بی‌سی فارسی" نگاهی بیندازیم، مشاهده می‌کنیم که این شبکه انگلیسی فارسی‌زبان تنها 5-6 ماه پیش از انتخابات سال 88 و در جهت حوادث پس از انتخابات تاسیس شد، به گونه‌ای که عملا نقش اساسی را در جریان انتخابات در جهت مدیریت رسانه‌ای ایفا کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سیدجلال فیاضی" کارشناس سیاست خارجی در آستانه حماسه شکوهمند 9 دی‌ماه طی یادداشتی به بررسی عوامل خارجی و بیگانه و توطئه آنها برای ایجاد چالش در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت.





شرح این یادداشت به شرح ذیل آمده است:


فتنه 88  با بی‌بصیرتی و قانون شکنی افرادی که مدعی تقلب در انتخابات 88 بودند، اتفاق افتاد و متاسفانه این افراد به جای اینکه از همان مسیری که خودشان را در معرض رای مردم قرار داده بودند، یعنی از مسیر قانون، مطالبات خود را پس از انتخابات پیگیری کنند، از طریق اردوکشی خیابانی پیگیری کردند.

از آنجایی که دشمن همواره به دنبال موج‌سواری بر موج مسائل داخلی کشور است، خود را از قبل برای مسائل و اتفاقات انتخابات ریاست جمهوری  88 آماده کرده بود و از این رو مقدمات و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه را نیز انجام داد.

این در حالی است که اگر به تاریخ تاسیس "بی‌بی‌سی فارسی" نگاهی بیندازیم، مشاهده می‌کنیم  که این شبکه انگلیسی فارسی‌زبان تنها 5-6 ماه پیش از انتخابات سال 88 و در جهت حوادث پس از انتخابات تاسیس شد، به گونه‌ای که عملا نقش اساسی را در جریان انتخابات در جهت مدیریت رسانه‌ای ایفا کرد.
 
این حرکت بیانگر آن است که دشمنان ما با یک برنامه‌ریزی مدون تلاش کردند تا از اقدامات افرادی که  در انتخابات 88 مدعی بودند، حداکثر استفاده را بکنند و اهداف خود را در این زمینه پیش برند.
 
من فکر می‌کنم حمایت‌های مقامات آمریکایی و غربی از کسانی که در این فتنه نقش اساسی ایفا کردند و هم حمایت رسانه‌ای که رسانه‌های غرب انجام دادند نقش عمده‌ای در دامن زدن به فتنه 88 داشت، اما در این میان هوشیاری و هدایت مقام معظم رهبری و حضور هوشمندانه مردم در صحنه این اقدام را با ناکامی و شکست مواجه کرد.

درواقع آنچه که توانست زمینه ناکام ماندن این فتنه و توطئه را فراهم کند، هدایت‌های گام به گام و هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب و بصیرت مردم و آگاهی آنها از نوع حرکات دشمن و در نهایت حمایتی است که مردم ما نسبت به اصل نظام داشتند.




نظام جمهوری اسلامی ایران دستاورد بزرگ انقلاب مردم و شهدا است و ملت ایران هرگاه احساس کنند که این دستاورد عظیم با خطر مواجه می‌شود، با کنار گذاشتن تمامی مسائل، مشکلات و دغدغه‌هایشان وارد صحنه دفاع از انقلاب می‌شوند.

زمانی که مردم با ادامه توطئه‌های دشمن و اهانت‌هایی که آنها به مقدسات ملت ایران صورت گرفت، مواجه شدند و احساس کردند که مسیر حرکت این جریان به سمت ضربه زدن به اصل نظام، نه پیگیری مطالبات انتخاباتی‌شان است، راه خود را از جریان فتنه جدا کردند و به صحنه دفاع از انقلاب آمدند که به دنبال آن حماسه بزرگ 9 دی را رقم زدند.

 این حماسه برای سال‌ها انقلاب اسلامی ایران را بیمه کرد و نشان داد که در هر مقطعی که اصل انقلاب با خطر مواجه شود این مردم هستند که در صحنه دفاع از انقلاب حضور دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار