رمطان لعمامره وزير امور خارجه الجزاير ابراز اميدواري کرد مصر در نشست هاي اتحاديه آفريقا شرکت کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري الجزاير ؛ وزير امور خارجه الجزاير در توجيه اين درخواست اعلام کرد اگر مصر در نشست هاي اين نهاد شرکت کند اقدام مشترک آفريقا را تقويت خواهد کرد. 

لعمامره امروز در کنفرانس خبري مشترکي که وزير ارتباطات الجزاير نيز در آن شرکت داشت اعلام کرد گروه بلند پايه اي به سرپرستي آلفا عمر کناره رئيس جمهور سابق مالي درباره اوضاع مصر تشکيل شده است و اين گروه قرار است گزارش و توصيه هاي شوراي صلح و امنيت آفريقا را درباره مصر ارائه کند. 

لعمامره افزود به موجب قوانين اتحاديه آفريقا اگر حکومت کشوري از راههاي غيرقانوني تغيير کند آن کشور حق ندارد در نشست هاي اتحاديه آفريقا شرکت کند. اين حالت اکنون درباره مصر مصداق پيدا مي کند . اما وزير امور خارجه الجزاير اميدوار است که گزارش کميسيون صلح و امنيت اتحاديه آفريقا به موضع جمعي و اجماعي در برخورد با بحران مصر بينجامد زيرا قرار است تغييرات عمده سياسي در اين کشور صورت پذيرد.

وي خاطر نشان کرد براي الجزاير چيزي که مهم است خود کشورها و نه دولت ها و حکومت هاي حاکم بر آنهاست. وي درباره ديدار ماه آينده وزير امور خارجه مصر از الجزاير نيز گفت اين ديدار در راستاي تقويت روابط دو جانبه دو کشور انجام مي گيرد. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: اتحادیه ، حضور ، نشست ، آفریقا ، مصر ، قاهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار