دو نفر از تروريستهايي که در استان الانبار دستگير شدند اعتراف کردند برخي از خودروهايي که تروريستها منفجر کرده‌اند در ميدان تحصن در شهر الرمادي بمب گذاري شده بودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شماري از مخالفان دولت عراق از ماهها پيش با حمايت عربستان و قطر و برخي ديگر از کشورهاي عربي در برخي ميدانهاي شهرهاي استان الانبار تحصن کرده اند و کناره گيري نوري مالکي نخست وزير اين کشور را خواستارند.  سازمان ضد اطلاعات عراق اعترافات دو نفر  از اعضاي گروهک تروريستي دولت اسلامي عراق و شام وابسته به شبکه القاعده را که به هنگام عمليات مسلحانه در ميدان تحصن در استان  الانبار دستگير شده‌اند پخش کرد.

 افراد دستگير شده اعتراف کردند ميدان تحصن در الانبار را به عنوان پناهگاه امني براي خود انتخاب کرده بودند. سعد حمود صالح و عثمان محسن فرحان گفتند برخي از خودروهايي را که در انفجارها به کار بردند در داخل چادرهاي برپا شده در ميدان تحصن بمب گذاري کرده بودند.

آنها همچنين طرحها و تلاشها براي به شکست کشاندن انتخابات در شهر الرمادي را فاش کردند.  افراد بازداشت شده به تشکيل چندين گروه مسلح و بيعت با فردي به نام « امير »  و اجراي عمليات مسلحانه و انفجارها عليه برخي مسئولان ، ساختمانها و مراکز دولتي اعتراف کردند. اين اعترافات پس از آن پخش شد که نيروهاي امنيتي عراقي ديروز احمد علواني از نمايندگان مجلس عراق را دستگير کردند.

علي غيدان فرمانده نيروي زميني ارتش عراق گفت نيروهايي که احمد علواني را دستگير کردند به قصد دستگيري برادرش علي علواني که تحت تعقيب است اقدام کردند اما احمد العلواني به سوي نيروهاي عراقي تيراندازي کرد که به دستگيري اش منجر شد.

احمد العلواني يکي از رهبران ارشد ميدانهاي تحصن در استان الانبار است که افراد را به قتل شيعيان و فتنه انگيزي طائفه اي ترغيب مي کند. او همچنين به حمايت از گروههاي مسلح و در صدر آن گروهک تروريستي و وهابي دولت اسلامي عراق و شام متهم است.شماري از قضات و نمايندگان گفتند اگر جرم نماينده مجلس مشهود باشد نيروهاي امنيتي مي توانند وي را با وجود مصونيت پارلماني دستگير کنند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار