وزير آموزش و پرورش ، دانش آموزان نخبه را جزء سرمايه هاي ارزشمند كشور توصيف كرد كه نيازمند توجه و مراقبت بيشتري هستند.

به گزارش 'گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  علي اصغر فاني در مراسم توديع و معارفه روساي مركز ملي استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان كه بعد از ظهر روز گذشته در نمازخانه ساختمان مرحوم علاقمندان برگزار گرديد، ضمن گرامي داشت ياد استاد علي اكبر پرورش، وزير اسبق آموزش و پرورش و آرزوي غفران الهي براي آن مرحوم افزود: استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان جزء سرمايه هاي ارزشمند كشور هستند و لذا در بعد تربيت اين گونه دانش آموزان بايد تلاش و اهتمام ويژه اي داشته باشيم.

وي با تاكيد بر اين نكته كه آئين نامه و شيوه انتخاب و تربيت دانش آموزان نياز به باز نگري و بازمهندسي  دارد، اضافه كرد: اين هدف گذاري و برنامه ريزي چه در بعد آموزشي و چه در بعد پرورشي، جاي كار بسيار دارد.

وزير آموزش و پرورش، برگزاري جشنواره خوارزمي را به عنوان يكي ديگر از ماموريت هاي اين مركز برشمرد و افزود: من خود در زمان رياست واعظ زاده آئين نامه آن را نوشتم و فكر مي كنم امروز براي انطباق آن با شرايط جديد و نيازجامعه بايد مورد تجديد نظر قرار گيرد.

دكتر فاني دانش آموزان نخبه المپيادي را پيشاني آموزش و پرورش توصيف و تصريح كرد: براي آينده دانش آموزان المپيادي بايد  برنامه ريزي و هدف گذاري صورت گيرد.

وي طرح شهاب را نيز از جمله طرح هاي اثرگذار و مناسب برشمرد كه دانش آموزان از محيط تحصيلي طبيعي خود جدا نمي كند و مي تواند منجر به بروز رقابت بين ساير دانش آموزان گردد.

وزير آموزش و پرورش در خاتمه، دكتر شجاعي را فردي از جنس دانش آموزان نخبه عنوان كرد و گفت: وي سابقه دانش آموزي، معلمي و مديريت مركز استعداد هاي درخشان را دركارنامه خود دارد .

گفتني است،در پايان اين مراسم از زحمات مهري سويزي تشكر و قدرداني  بعمل آمد و دكتر حسين شجاعي به عنوان رئيس مركز استعداد هاي درخشان و دانش پژوهان جوان معرفي شد.


انتهاي پيام/
برچسب ها: دانش آموز ، فانی ، شهاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار