رییس انجمن صنفی اورژانس مشهد با اشاره به پیشرفت‌های اورژانس حرم مطهر رضوی گفت: در سال‌های اخیر رشد و پیشرفت اورژانس حرم امام رضا(ع) بسیار زیاد بوده و من کمتر ارگانی را دیده ام که بتواند به این سرعت پیشرفت نماید و خود را به استانداردهای روز دنیا نزدیک کند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، وحید رضا فتحی در حاشیه بازدید از مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی با بیان این مطلب، اظهار داشت: آستان قدس رضوی در حوزه اورژانس پیشرفت‌های خوبی داشته، به ویژه در بحث تجهیزات و سریس دهی اکنون اورژانس حرم مطهر مجهز به دستگاههاي الكتروشوك، نوار قلب، ساكشن، اكسيژن و بسیاری تجهیزات دیگر است.

وی با تاکید بر اینکه برای عملکرد بهتر اورژانس سرعت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: همانطور که از نام اورژانس مشخص است، در آن فوریت‌های پزشکی مطرح می‌شود و از آنجا که با جان انسان‌ها سر و کار دارد نباید زمان طلایی نجات جان یک فرد حادثه دیده و بیمار از دست برود.

رییس انجمن صنفی اورژانس مشهد ادامه داد: از دست دادن زمان توسط اورژانس به معنای از بین رفتن جان یک انسان است که خوشبختانه اورژانس حرم مطهر رضوی با مد نظر قرار دادن اهمیت زمان توانسته ارائه خدمات را به زمان خوب 4 دقیقه برساند.

وی با بیان اینکه بحث نیروی انسانی در اورژانس از اهمیت بالایی برخوردار است، یادآور شد: طی بازدیدی که از اورژانس حرم مطهر داشتم متوجه شدم که از نظر تعداد نیرو در شرایط خوبی به سر می‌برند. اما موضوع به روز کردن آموزش امدادگران اورژانس به ویژه در مکان مقدسی مانند حرم امام رضا(ع) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا اگر امدادگران از آموزش‌های به روز بهره‌مند باشند؛ می‌توانند به درستی به وظایف خود در راستای نجات جان بیماران عمل کنند.

فتحی متذکر شد: اولین مکانی که مردم پس از بروز ناگهانی مشکل‌ جسمانی به آن مراجعه می‌کنند، مراکز اورژانس و فوریت های پزشکی است؛ لذا خدمت رسانی در این قسمت از اهمیت بالایی برخوردار است. اما عموم اورژانس‌های کشور متاسفانه با دو مشکل کمبود پرسنل و تجهیزاتی مواجه هستند که آستان قدس رضوی در تامین پرسنل و فراهم آوردن تجهیزات موفقت خوبی داشته است.


برچسب ها: رییس ، انجمن ، صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.