مراسم تشییع و تدفین پیکر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز با حضور مردم عزادار پایتخت و شهردار تهران برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پیکر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز از میدان سپاه تهران بردوش هزاران نفر از مردم عزادار شهر تا میدان امام حسین(ع) تشییع شد.

عزاداران پایتخت از ساعات اولیه صبح امروز همزمان با سالروز وفات نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی (ع) در قالب دسته های عزاداری از میدان سپاه تهران حرکت کردند و به عزاداری در رثای رسول اکرم(ص) و امام دوم شیعیان پرداختند. این در حالی بود که از ساعت هشت و سی دقیقه صبح پیکر مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس از پادگان ولیعصر(عج) بر دوش خیل عظیم عزاداران قرار گرفت.

شهردار تهران نیز دوشادوش مردم از میدان سپاه در مراسم تشییع پیکر شهدا حضور یافت و به عزاداری پرداخت. در طول مسیر تعدادی از پدران شهدا و شهروندان با حضور در کنار دکتر قالیباف با وی به گفت و گو پرداختند.

پیکر شهدا پس از تشییع از مسیر خیابان سپاه و خیابان انقلاب اسلامی در میدان امام حسین(ع) قرار گرفت و دسته های عزاداری نیز در قالب تجمعی گسترده در نخستین پیاده راه آیینی کشور به قرائت زیارت رسول الله(ص) و مدیحه سرایی پرداختند.

حجت الاسلام ابوترابی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم طی سخنانی بر ضرورت ادامه راه شهدا تاکید کرد و به مسائل روز جامعه پرداخت.

در پایان پیکر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور جمعی از مسئولان شهری و مردم عزادار در ضلع جنوبی میدان امام حسین(ع) به خاک سپرده شد.
 
 

برچسب ها: رحلت ، رسول ، شهادت ، گمنام ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار