عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت :شورای اسلامی شهر تهران با در نظر گرفتن اولویت های شهروندان ، اعتبارات توسعه حمل و نقل عمومی را در برنامه 5 ساله افزایش خواهد داد .

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  علیرضا دبیر گفت : یکی از موضوعاتی که کلانشهر تهران از آن اسیب دیده و رنج میبرد ، آلودگی هواست ، در نظرسنجی که از سوی شورای اسلامی شهر از شهروندان صورت گرفته  97 درصد از شهروندان تهرانی اولویت اولشان آلودگی هوا و93 درصد دیگر هم توسعه حمل و نقل عمومی بوده که از دیدگاه شورای شهر این دو موضوع بسیار به هم ارتباط دارد .

وی گفت : توسعه و گسترش مترو در اولویت برنامه ریزی ها برای توسعه حمل و نقل عمومی است چرا که مترو ناوگانی است که درصد آلایندگی آن صفر بوده و در زیر زمین مشغول فعالیت است .

دبیر با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر به نمایندگی از شهروندان پایتخت اولویتشان توسعه مترو و بعد از آن خطوط اتوبوسرانی شهر است گفت : در موضوع تامین اعتبارات ، رویکرد اعضای شورای شهر هم توسعه مترو است همانطورکه در متمم بودجه شاهد بودید که شورای شهر از سر جمع 3500 میلیارد تومان مصوب 350 میلیارد ریال به توسعه مترو اختصاص داد ، این در حالیست که در بودجه سال 93 نیز توسعه مترو جدی تر از قبل لحاظ خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه 5 ساله شهرداری که به شورای شهر ارایه شده است گفت : لایحه ارایه شده ، در حال بررسی است و مشخصا اعلام شده چه مقدار مترو و اتوبوس در 5 سال آینده ساخته خواهد شد ، ولی به نظر میرسد با اتفاق نظر اعضای شورای شهر از نظر کمی تغییرات افزایشی در برنامه لحاظ شود .

به گفته وی با تصمیم گیری اعضای شورای شهر اعتبارات حوزه حمل و نقل به خصوص در توسعه مترو اتوبوس تغییر خواهد کرد .

وی به بازدید اخیر خود از نیمه شمالی خط 3 مترو اشاره کرد و گفت :عملیات ساخت نیمه شمالی با همت و تلاش جهادی در حال پیشرفت است ، بطوریکه کار در تمامی ایستگاهها پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است .

وی تصریح کرد: مشکل تامین منابع مالی اصلی ترین مشکل توسعه مترو است که امیدواریم با اهتمام شورای شهر و مجلس و دولت این مورد در سال آینده برطرف شود .

برچسب ها: مترو ، ناوگان ، اتوبوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.