در دانشگاه علوم پزشکی اراک به نحوی برنامه‌ریزی شده است که "پایان‌نامه‌ها" در جهت رفع مشکلات جامعه و نیازهای جامعه باشد.

دکتر سعید چنگیزی آشتیانی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با خبرنگار  دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، افزود: دانشگاه دارای سه مرکز تحقیقاتی است که در حوزه‌های مختلف سلولی مولکولی، غدد و بیماری‌های اطفال کارهای تحقیقاتی می‌کند.

وی گفت: برنامه‌ها و تحقیقاتی که این مراکز انجام می‌دهنددر جهت رفع مشکلات استانی و ملی است.

چنگیز آشتیانی تصریح کرد: با توجه به رشد قابل توجهی که در بحث تحصیلات تکمیلی داشتیم و وجود محققان و اعضای هیات علمی کارآزموده، اولویت‌های پژوهشی را در ابتدای سال تعیین کرده و بعد از آن مجموعه‌های خود را ملزم می‌کنندکه خود را به این اهداف برسانند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اراک در راستای رفع معضلات پژوهشی که در نظام سلامت وجود دارد سعی می‌کند با استفاده از ابزار پژوهشی این مشکلات را برطرف کند.

وی افزود: ما طرح‌های خوبی در خصوص تسریع در روند بهبود بیماری‌ها، کاهش عوارض بیماری‌ها و پیدا کردن روش‌های نوین درمانی، مراقبت و پیشگیری و ارتقای سطح سلامت استان داشتیم.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: ما یک نگاه کلی در بحث اولویت‌های پژوهشی در ابتدای سال داریم که در این نگاه روند کلی را اطلاع‌رسانی می‌کنیم، یعنی پایان‌نامه‌ها باید در جهت رفع مشکلات جامعه باشد و طرح‌های تحقیقاتی نیز به نوعی باشد که قابل عرضه در مقالات با نمایه isi و مجلات معتبر علمی پژوهشی باشد.

برچسب ها: علوم ، پزشکی ، تحقیقات ، ملی ، بیماری ، غدد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار