پژوهشگران وجود نرم افزارهای خاص بر روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند را یکی از اصلیترین و مفید‌ترین ابزار‌ها برای کمک به جلوگیری از اضافه وزن و حفظ رژیم غذایی در افراد چاق می‌دانند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران به افرادی که دچار اضافه وزن هستند توصیه می‌کنند که برای دور شدن از وسوسه خرید تنقلات پر چرب و شیرین لیستی‌ از اقلام خوراکی هفتگی خود به صورت آماده داشته باشند. 

گفتنی است، همراه داشتن لیستی‌ از اقلام مورد نظر برای خرید که شامل میوه و سبزیجات تازه است سبب افزایش اراده افراد در رژیم غذایی خود در طول هفته می‌شود. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پژوهشگران به افراد توصیه می‌کنند که از ابزار‌ها و وسایلی مانند تلفن‌های همراه هوشمند برای یاد آوری خوردن مواد غذایی سالم استفاده نمایند. 

با استفاده از نرم افزارهای یاد آور قرار‌های کاری و برنامه‌ها افراد می‌توانند بویژه در زمان خوردن وعده‌های غذایی نوعی یاد آوری در خصوص اینکه چه مواد غذایی نوعی مناسب آن‌ها است برای خود داشته باشند. 

پژوهشگران یکی از علل اصلی شکست رژیم‌های غذایی در افراد را اتفاقات غیر منتظره مانند جشن‌ها و اتفاقاتی از این دست می‌دانند که سبب برهم خوردن برنامه غذایی افراد می‌شود. 

پزشکان توصیه می‌کنند افراد حتی با وجود بر هم خوردن رژیم غذایی خود بازهم به آن ادامه دهند و از آوردن فشار بیش از حد به بدن خود برای تحمل رژیم غذایی سخت و سنگین جدا خودداری نمایند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار