گروه تروريستي داعش پس از آنكه ده‌ها تن از افرادش در مبارزه با مخالفان سوري كشته شدند درخواست اتش بس فوري كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بي‌بي‌سي عربي ، گروه تروريستي داعش (دولت اسلامي عراق و شام) پس از آنكه در جنگ با گروه‌هاي مخالف ديگر سوري دچار خسارات بي‌شماري شد و ده‌ها تن از افراد اين گروه كشته شدند، در خواست آتش بس فوري كرد.

اين گروه تروريستي كه مرتبط با القاعده است تسلط خود را بر شهر "أتارب" در استان حلب سوريه از دست داده است.

گزارش‌ها حاكي‌از آن است كه ده‌ها تن از مسلحان گروه داعش در درگيري با گروه‌هاي مخالف كشته و اسير شده‌اند. اين گروه تروريستي به مخالفان 24 ساعت مهلت داده است تا جنگ را متوقف سازند و گفته است : در غير اينصورت نيروهايش را از جنگ و مقابله با نيروهاي دولتي سوريه در حلب عقب خواهد كشيد.

فعالان گفته‌اند جنگي كه ديروز بين داعش و گروه‌هاي ديگر مخالف سوري در جريان بود ، از خشن ترين درگيري‌هايي بود كه جنگ داخلي سوريه حدود 3 سال است با آن مواجه مي‌باشد.

ديدبان حقوق بشر سوريه در لندن گفته است : حداقل 60 تن از افراد مسلح گروه داعش در درگيري‌هاي بين گروه‌هاي مخالف كه از روز جمعه در دو استان حلب و ادلب در مرزهاي تركيه روي داده ، كشته شده‌اند. وي تعداد افرادي كه اسير شدند را بيش از صد تن اعلام كرد.

وي مي‌گويد : اين درگيري‌ها به‌ سبب نزاع و درگيري برسر رهبري گروه مخالف مسلح سوري كه خواستار سقوط بشار اسد رئيس جمهور سوريه مي‌باشند ، است .

گزارشات نشان مي‌دهد گروه‌هاي مخالف مسلح كه با يكديگر نيز در حال رقابت‌اند ، بر برخي از پايگاه‌هاو سلاح هاي گروه داعش تسلط يافته اند.

يك ائتلاف كه خود را "ارتش مجاهدين" مي‌نامند گفته است ، با داعش مي‌جنگد تا زماني كه آن را نابود سازد.اين ائتلاف شمال 8 گروه از شبه نظاميان مي‌باشد.

در بيانيه‌اي كه به اين گروه منسوب است آمده : ما ارتش مجاهدين متعهد به دفاع از خودمان و كرامتمان و ثروت و سرزمينمان و جنگ با داعش هستيم كه با حكم خدا مخالفت مي‌ورزد.

اين ائتلاف، داعش را متهم به فساد در زمين و گسترش فتنه و از بين بردن امنيت و ثبات در مناطقي كه در دست مخالفان است كرده و و مدعي شده : داعش خون افراد مجاهد كه با دولت سوريه در حال جنگ هستند را بر زمين ريخته و آنان را تكفير و طرد نموده است.

انتهاي پيام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۶ ۱۶ دی ۱۳۹۲
و اينجاست كه:
اللهم اشغل الظالمين بالظالمين
Iran (Islamic Republic of)
حزب الله
۰۹:۴۸ ۱۵ دی ۱۳۹۲
ومکرو ومکر الله والله خیر الماکرین.
آخرین اخبار