انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خواست شورای دیالیز و پیوند کشور را احیا کند.

داریوش آرمان عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تا چند سال قبل و پیش از انحلال "شورای دیالیز و پیوند" تقریبا اکثر قریب به اتفاق تصمیم‌های کلان درباره مسائل سرنوشت‌ساز و مربوط به دیالیز و موضوع پیوند کلیه در این شورا مورد رسیدگی قرار می‌گرفت و بعد از تصویب به واسطه قدرت اجرایی بالای این شورا بلافاصله نیز تصمیم‌ها شرایط اجرا به خود می‌گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: اما متاسفانه سال‌ها قبل با حذف شورای دیالیز و پیوند مشکلات عمده بیماران دیالیز و پیوند شروع شد و به نظر می‌رسد از آنجا که شورای دیالیز و پیوند پس از انحلال به یک سطح اداره در "وزارت بهداشت" تنزل یافت. 

وی گفت: عملا از قدرت اجرای لازم و تصمیم‌گیری و استقلال برخوردار نیست، بنابراین انجمن بیماران کلیوی به عنوان تنها متولی غیردولتی با حدود ۷۰ هزار بیمار دیالیزی و پیوند کلیه از وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی درخواست می‌نماید پس از بررسی کار‌شناسی لازم در این‌باره نسبت به راه‌اندازی شورای دیالیز تصمیم بگیرد و دستورات لازم را صادر نماید. 

آرمان در پایان تصریح کرد: ضمن اینکه به طور قطع مسئولان مربوطه، نخبگان، پزشکان و دست‌اندرکاران این انجمن در این شورا می‌توانند تصمیم‌هایی اتخاذ کنند که در مجموع به نفع جامعه و به خصوص بیماران دیالیزی و نیازمند کلیه باشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار