رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات ژنو ۲ نیز به نفع منطقه می‌باشد و اگر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند بدون ایفای نقش ایران مسئله سوریه قابل حل است، زهی خیال باطل!

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز بهارستان، ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع الاول گفت: متاسفانه این روز‌ها برادر کشی و مسلمان کشی در منطقه تبدیل به یک جریان شده، مسائلی که در عراق، سوریه، لبنان، بحرین، مصر و چند جای دیگر مشاهده می‌کنیم، با آنچه که رسالت حضرت ختمی مرتبت بوده در تناقض است، امید است هرچه سریع‌تر این پدیده نابهنجار در جهان اسلام خاتمه یابد و علمای اسلام در یک وحدت جامع بتوانند در این خصوص نقش آفرینی نمایند.  
 
وی در ادامه به مسائل بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: در مذاکرات هسته‌ای نباید نسبت به رفتار آمریکایی‌ها خوشبین باشیم و از حقوق حقه خود در غنی سازی و استفاده صلح آمیز هسته‌ای کوتاه آییم، به ویژه آنکه تحقیق و توسعه بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد.  
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: آمریکا و غرب بدانند که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت جدی در منطقه می‌باشد و نادیده گرفتن نقش کشورمان در حل مسائل منطقه امکان به نتیجه رساندن مذاکرات صلح را در منطقه غیرممکن می‌سازد، از این رو حضور جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات ژنو ۲ نیز به نفع منطقه می‌باشد و اگر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند بدون ایفای نقش ایران مسئله سوریه قابل حل است، زهی خیال باطل!  
 
نماینده مردم کرمان و راور در ادامه به مرگ مشکوک ماجد الماجد عامل انفجار مقابل سفارت ایران در لبنان اشاره کرد و گفت: از وزارت امور خارجه کشورمان درخواست می‌کنیم موضوع را به صورت جدی دنبال کند زیرا این فرد به یقین مخزن اسراری از تروریسم و حامیان آن‌ها در منطقه بوده و در این مرگ مشکوک بعید نیست آمریکا و حامیان آن در منطقه نقش جدی و کلیدی داشته باشند.  
 
وی در ادامه نطق خود به لایحه بودجه ۹۳ اشاره کرد و اظهار داشت: از همکاران خود در کمیسیون تلفیق تقاضا دارم که نسبت به پیش بینی درآمد‌ها و هزینه‌ها با دقت و وسواس واقع بینانه عمل نمایند.  
 
زاهدی در ادامه با بیان اینکه بنده به مواردی اشاره می‌کنم که می‌تواند بیانگر نگرانی‌های عمیق در این خصوص باشد گفت: براساس برنامه پنجم توسعه، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون خدمات کشوری مکلفند نیم تا سه درصد از اعتبارات خود را برای انجام امور پژوهشی و فناوری هزینه نمایند، اما متاسفانه برای اولین بار در چند سال اخیر این حکم در لایحه بودجه نیامده است.  
 
وی ادامه داد: همچنین براساس برآورد به عمل آمده، بودجه پژوهشی پیش‌بینی شده برای دستگاه‌های مختلف در سال ۹۳ حدود 42 صدم درصد است و این در حالیست که سال آخر برنامه بایستی ۳ درصد باشد.  
 
این نماینده ادامه داد: همچنین در لایحه تقدیمی اثری از پرداخت یارانه نقدی و غیر نقدی وجود ندارد که این ممکن است موجب برخی نارضایتی‌ها و بی‌برنامگی‌ها در سال آتی باشد.  
 
زاهدی تصریح کرد: همچنین به نظر می‌رسد در لایحه بودجه ۹۳ برای مالیات غیر واقع بینانه برنامه ریزی شده باشد که در این مورد می‌توان به استان کرمان اشاره کرد.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار