مردم تونس خواستار غيرقانوني شدن روابط با تل آويو

بسياري از مردم تونس خواستار غيرقانوني شدن روابط کشورشان با رژيم صهيونيستي شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي؛ افکار عمومي تونس مخالف روابط با اسرائيل است و بر نمايندگان فشار مي آورد روابط با اسرائيل را غيرقانوني اعلام کنند. با آنکه105 نفر از نمايندگان پارلمان تونس خواستار غيرقانوني اعلام شدن روابط با اسرائيل و گنجانده شدن اين ممنوعيت در قانون اساسي هستند، اما در نهايت اين اتفاق نيفتاد.

 گنجانده نشدن ممنوعيت روابط با اسرائيل در پيش نويس قانون اساسي تونس باعث خشم شماري از نمايندگان شده است. آنها حزب حاکم النهضه و متحدانش را متهم مي کنند به فشار و نفوذ خارجيها تسليم شده اند. 

عاضد بدي نماينده جنبش وفا در پارلمان تونس گفت دستهاي خارجي مستقيما در تنظيم پيش نويس قانون اساسي مداخله مي کنند. جلوگيري از تصويب طرح مخالفت با صهيونيسم و رژيم صهيونيستي ، براي راضي نگه داشتن قدرتهاي خارجي است که مي خواهند استقلال و حاکميت ملي را از مردم تونس بگيرند. 

"مراد عمدوني" نماينده حزب جريان مردمي در پارلمان تونس گفت به نظر من مداخله خارجي در امور داخلي تونس مشهود است و هدف از آن جلوگيري از گنجانده شدن ممنوعيت عادي سازي روابط با اسرائيل در قانون اساسي است. 

البته حزب النهضه اين اتهامات را رد و بر تعهد خود به آرمان فلسطين تاکيد کرد. 

"وليد بناني" نماينده حزب النهضه در پارلمان گفت جنبش النهضه و فراکسيون اين حزب در پارلمان مخالف عادي سازي روابط با اسرائيل است. اختلاف ما بر سر اين است که آيا بايد اين مسئله در قانون اساسي گنجانده شود يا اينکه به عنوان قانوني جداگانه تصويب شود. ما طرفدار آزادي فلسطين و حامي حقوق فلسطينيان هستيم. 

محسن نبتي تحليلگر سياسي گفت مردم تونس با هر گونه عادي سازي روابط با اسرائيل مخالفند و براي ممنوع کردن روابط با صهيونيستها مبارزه مي کنند. حتي اگر اين طرح در قانون اساسي گنجانده نشود پارلمان قانوني را تصويب خواهد کرد که اجازه مي دهد دولت کساني را که دنبال عادي سازي روابط با تل آويو هستند، تحت تعقيب قانوني قرار دهد. 

انتهاي پيام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار