فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان گفت: کلاه‌برداران حرفه‌ای به شیوه‌های نوین اقدام به سرقت می‌کنند و شهروندان باید نسبت به این‌گونه موارد هوشیار بوده و در دام کلاه‌برداران نیفتند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سرهنگ محمدعلی یوسلیانی در رابطه با این که چندین فقره سرقت و کلاه‌برداری با شیوه‌های خاص در سطح شهرستان رخ داده است و اکثر شهروندان و کسبه و اصناف از این جریانات غافل هستند، هشدارهای انتظامی در راستای پیشگیری از سرقت و کلاه‌برداری بیان کرد.

وی ادامه داد: کلاه‌برداری به شیوه خرید یا فروش صوری از افراد شاخص بدین نحو بوده است که فرد تماس گیرنده با روابط عمومی قوی و زبان‌ریزی و جلب اعتماد و تطمیع با شیوه دعوت فرد قربانی به پای باجه خودپرداز و مشغول کردن او به بازی با اعداد و ارقام وی را اغفال نموده و اقدام به خالی نمودن موجودی حساب توسط خود فرد قربانی می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه کلاه‌برداری از کسبه و اصناف از دستگاه‌های کارت‌خوان نیز صورت گرفته است، تصریح کرد: کلاه‌برداران با مراجعه به کسبه و اصنافی که دارای کارت‌خوان هستند، ابتدا پیشنهاد خرید و سپس اقدام به اخذ موجودی(دریافت رسید چاپی) از طریق کارت خوان مغازه می‌کنند و به بهانه‌های خاص خریدی انجام نمی‌دهند، سپس همان فرد بعد از چند ساعت به مغازه مراجعه کرده و در حالی که برگ رسید چند ساعت قبل را جعل نموده، اقدام به خرید به اندازه مبلغ درج شده در برگ رسید جعلی می‌نماید و مجدد کارت را به صورت صوری به کارت‌خوان مغازه کشیده و رسید جعلی را که قبلاً تهیه کرده بود به صاحب مغازه داده و فرد کلاه‌بردار با خیال راحت اموال خریداری شده را به همراه می‌برد.

 یوسلیانی خاطرنشان کرد: افرادی به طلافروشی مراجعه و تعدادی از طلاجات طلافروشی را نشان می‌کنند و از مغازه خارج می‌شوند و سپس عین بدل طلا را تهیه کرده مجدداً جهت خرید طلا به همان طلافروشی مراجعه نموده و با ترفند خاص و دور از دید طلا فروش اقدام به جا به جایی طلای جعلی با اصلی می‌کنند.

 وی همچنین به تعدادی از کلاه‌برداری‌ها به شیوه تلفن همراه نیز اشاره کرد و افزود: تعدادی از کلاهبرداران با تلفن همراه افراد قربانی تماس گرفته و اعلام می‌کنند مقداری طلا در صحرا در هنگام چوپانی و چرای گله در صحرا پیدا کرده‌اند و شماره شمار را از داخل قرآن پیدا کرده‌ایم و شما پولدار خواهی شد و یا با تحریک و تطمیع فرد با وی قرار گذاشته و طی یک معامله حضوری سکه‌های تقلبی را به فرد قربانی در عوض اخذ مقادیر زیادی وجه نقد می‌فروشند.

 فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از شهروندان و بازاریان خواست در موارد فوق‌الذکر هوشیار بوده و در صورت مشاهده و برخورد با موارد این چنینی سریعاً به پلیس 110 و یا به پلیس آگاهی شهرستان گلپایگان اطلاع دهند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.