رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به اینکه انفجارهای اخیر جنوب لبنان به دلیل شکست آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای آنان در سوریه است، گفت: واقعیت این است که مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی برای ما و بسیاری از کشورهای منطقه از جمله عراق و حزب الله لبنان یک امر مقدس و آرمانی است و این انفجار‌ها هیچ اثری در عزم و اراده طرفداران حامیان مقاومت نخواهد داشت و البته نقش عربستان در پشت این انفجار‌ها و گروه‌های تروریستی یک واقعیت انکارناپذیر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در حاشیه مراسم بزرگداشت نوزدهمین سالگرد شهادت فرمانده نیروی هوایی ارتش امیر سرلشکر شهید منصور ستاری و همرزمانش در جمع خبرنگاران، درباره کمیته ناظر بر تیم هسته‌ای و اظهارات برخی نمایندگان در این باره اظهار داشت: جلسه کمیسیون امنیت ملی امروز بعد از ظهر تشکیل می‌شود و باید سخنان کسانی که این موضوع را مطرح کردند را بشنویم و فعلا اطلاع خاصی نداریم.  
 
وی درباره مذاکرات هسته‌ای افزود: همواره شورای عالی امنیت ملی که همه سران نظام در آنجا حضور دارند و هم شخص مقام معظم رهبری به عنوان سیاستگذار کلان نظام طبق قانون اساسی این مذاکرات را هدایت می‌کنند.  
 
بروجردی تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری فصل الخطاب هر تصمیمی در عرصه هسته‌ای است و این سیاستی بوده که از قدیم نیز وجود داشته، لذا اتفاق جدیدی نیفتاده و قرار نیست بیفتد.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: ما باید تلاش کنیم انسجام و وحدت ملی خود را در این عرصه بسیار مهم حفظ کنیم تا دشمن فکر نکند دچار اختلاف شده‌ایم، لذا در عرصه هسته‌ای هنوز حرف همه ملت ما یکی است و آن جمله معروف انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است.  
 
وی اظهار داشت: انشاءالله خروجی تحولات جدید نیز به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد.  
 
بروجردی تصریح کرد: مجلس به طور طبیعی این مذاکرات را رصد می‌کند و از ابتدا نیز به همین صورت بوده، لذا با توجه به مسئولیت‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ما حساسیت مضاعفی داریم و انشاءالله بتوانیم از این عرصه نیز عبور کنیم.  
 
وی افزود: چشم انداز نهایی سند ژنو خروج از شورای امنیت است و این شورا یک ظلم تاریخی در حق ملت ما کرده است.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: بازگشت پرونده هسته‌ای ایران به جایگاه اصلی خود یعنی آژانس بین المللی انرژی اتمی و رفع همه تحریم‌ها و عادی شدن وضعیت جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای از دیگر چشم اندازهای نهایی این سند باید باشد.  
 
بروجردی در پاسخ به سوال دیگری درباره اعلام جرم دادستانی علیه علی مطهری گفت: این مطلب جدیدی نیست، یعنی همیشه در طول همه مجالس گذشته با توجه به جایگاه قوه قضائیه، اگر سوال ابهام و استفساری از سوی قوه قضائیه وجود داشته باشد، نمایندگان طبیعتا همانند آحاد ملت پاسخ می‌دهند.  
 
وی افزود: طبق اصل ۸۴ قانون اساسی تصریح شده که نمایندگان حق اظهار نظر در همه مسائل داخلی و خارجی را دارد، اما اگر سخنی ابهام آفرین بود، این روال رسیدگی از گذشته نیز وجود داشته است.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات مطهری را جرم می‌دانید، تصریح کرد: جرم وقتی قابل اطلاق است که چیزی ثابت شده باشد.  
 
وی افزود: این حق قوه قضائیه همیشه وجود داشته و نمایندگان مجلس نیز خود را نماینده همه ملت و مانند ملت می‌دانند تا اگر ابهامی در این زمینه وجود داشته باشد، برطرف کنند.  
 
بروجردی درباره ارزیابی از انفجارهای اخیر در جنوب لبنان و کشته شدن مسئول آن عملیات تروریستی، گفت: بدنبال شکست آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آن در عرصه سوریه، آن‌ها به دنبال انتقال بحران از سوریه به کشورهای منطقه به خصوص عراق و لبنان هستند.  
 
وی افزود: آن‌ها فکر می‌کنند مجموعه سیاست‌های حزب الله، جمهوری اسلامی ایران، دولت نوری مالکی و حاکمیت عراق در شکست پروژه آن‌ها تاثیرگذار بوده است، اما واقعیت این است که مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی برای ما و بسیاری از کشورهای منطقه از جمله عراق و حزب الله لبنان، یک امر مقدس و آرمانی است.  
 
بروجردی تصریح کرد: این انفجار‌ها اثری بر عزم و اراده کسانی که طرفدار و حامی مقاومت هستند نخواهد گذاشت و البته نشان دهنده قدرت دشمنان نیست، بلکه بازتاب ضعف و شکست دشمن در این عرصه است.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره نقش عربستان در پشت گروه تروریستی «داعش» و انفجارهای اخیر خاطرنشان کرد: این یک واقعیت انکارناپذیر است.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار