سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان این که کلیات لایحه بودجه در جلسه روز دوشنبه این کمیسیون رای گیری خواهد شد گفت: تلاش می‌کنیم کلیات لایحه بودجه 93 را 7 الی 8 بهمن ماه به صحن علنی ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ اولین نشست خبری، سخنگوی کمیسیون تلفیق با خبرنگاران پارلمانی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد که طی آن غلامرضا کاتب به تشریح برنامه‌های این کمیسیون پرداخت.
 
وی افزود: کمیسیون تلفیق مرکب از کلیه اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و دو نفر از هر کمیسیون تخصصی مجلس بوده که تعداد آن‌ها 55 نفر هستند و کار خود را از روز شنبه 14 دی ماه آغاز کرده‌اند.  
 
وی افزود: در اولین نشست کمیسیون تلفیق آیین نامه داخلی این کمیسیون تصویب شد که یکی از مهمترین مصوبات شیفت کاری کمیسیون تلفیق بود به طوری که کمیسیون مذکور از روز گذشته هر روز دو شیفت کاری و هر شیفت 4 ساعت در نوبت صبح و عصر جلسه برگزار خواهند کرد.  
 
وی تاکید کرد: براساس آیین نامه جلسات کمیسیون تلفیق به جز روزهای جمعه و صحن علنی بدون تعطیلی به کار خود ادامه خواهد داد.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه گفت: کلیات لایحه بودجه سال 1393 کل کشور با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در نشست قبل از ظهر فردا دوشنبه برگزار خواهد شد که در این جلسه سه نماینده موافق و سه نماینده مخالف هر کدام 15 دقیقه صحبت خواهند کرد و نظرات مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات و دولت نیز شنیده خواهد شد.  
 
کاتب تاکید کرد: کلیات لایحه بودجه سال آینده در جلسه فردا رای گیری خواهد شد که یا رای می‌آورد یا نمی‌آورد.  
 
وی ادامه داد: در جلسه بعدازظهر فردا وارد درآمدها خواهیم شد و کلیه جداول درآمدی را تا پایان هفته نهایی خواهیم کرد و هفته آینده نیز به کار خود ادامه خواهیم داد و در موعد مقرر کلیات بودجه را به پایان برسانیم.  
 
نماینده گرمسار تصریح کرد: اگر احیانا کمیسیون تلفیق وقت کم بیاورد اجازه دارد یک یا دو هفته از هیئت رئیسه مجددا وقت بگیرد.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: پیش بینی ما این است که حداکثر تا سه هفته کار بررسی بودجه را به اتمام برسانیم و 7 یا 8 بهمن ماه کلیات لایحه بودجه را به صحن علنی ارائه کنیم تا قبل از 22 بهمن بودجه تصویب شود.  
 
کاتب در ادامه تاکید کرد: از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق این بود که باید تلاش کنیم همه پیشنهادات و احکام هیچ گونه مغایرتی با قوانین از جمله قوانین اصل 44، هدفمندی، مدیریت خدمات کشوری، برنامه و بودجه، محاسبات، برنامه پنجم و اسناد بالادستی نداشته باشد.
 
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه نشست تصریح کرد: بودجه سال 93 شفاف بوده و هیچ عدد و رقم پنهان ندارد که این یک عدد و رقم خوب است و ما تلاش خواهیم کرد درباره بودجه سال 93 قوانین عادی یا برنامه پنجم را لغو نکنیم.  
 
وی هم چنین گفت: تا این لحظه دولت لایحه هدفمندسازی یارانه‌ها را به مجلس ارائه نداده ولی وعده داده است در غالب یک تبصره لایحه هدفمندی را به مجلس ارائه کند که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز در این تبصره دیده شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار