معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز از آموزش 800 نفر در طرح معراج در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام اسماعیل ولی‌خانی با اشاره به طرح معراج اظهار کرد: این طرح ویژه طلاب سطح دو حوزه بوده که شامل مباحث مرتبط با نماز است که در قالب 120 ساعت ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 20 دوره طرح معراج در استان‌های قم، ‌خراسان رضوی، تهران،‌ مازندران،‌ گلستان،‌ کرمان، کرمانشاه،‌ زنجان و خوزستان برگزار شده است.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز عنوان داشت:‌ در هر دوره طرح معراج 40 نفر شرکت کردند که در مجموع این طرح 800 نفر را زیرپوشش خود قرار داده است.

وی با اشاره به مباحث ارائه شده در طرح معراج گفت: آیات، روایات،‌ اسرار، آثار نماز، ‌نماز و خانواده و شیوه‌های دعوت به نماز، نماز در ادیان و... از جمله سرفصل‌های ارائه شده در این طرح است.

ولی‌خانی خاطرنشان کرد: در نظر داریم طرح معراج را در استان گلستان و دو دوره دیگر برای سازمان زنان انقلاب اسلامی در منطقه 12 و چهار تهران برگزار کنیم.

وی ادامه داد: کسانی که طرح معراج را به پایان می‌رسانند، پس از گذراندن دوره کارورزی کسانی که توانمندی لازم را داشته باشند به عنوان مربیان طرح ثانیه‌های انس در مدارس به کارگیری می‌شوند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز با اشاره به طرح مفتاح گفت: این طرح دوره کوتاه مدت معارف نماز است که در آینده‌ای نزدیک در مناطق 14، 15 و 16 تهران برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 200 دوره طرح مفتاح برگزار شده است و در هر دوره 50 نفر از ائمه جماعات و فرهنگیان شرکت کردند که در مجموع شامل 10 هزار نفر است.

ولی‌خانی با بیان اینکه تاکنون پنج دوره نشست‌ یاوران نماز برگزار شده است گفت: این دوره از هفته آینده در استان بوشهر برگزار می‌شود که افراد تاثیرگذار در جامعه، متدینان و معتمدان منطقه‌ها و محله‌ها در این دوره شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: این دوره با محوریت شیوه‌های دعوت به نماز بوده تا افراد شرکت‌کننده در این دوره بتوانند در زمینه دعوت مخاطبان به معارف نماز فعالیت کنند./س

برچسب ها: قم ، آموزش ، طرح ، معراج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.