معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور از نهايي شدن جامعه هدف در پرداخت سبد کالا خبر داد و گفت: رويکرد دولت در پرداخت سبد کالا حمايت از اقشار ضعيف جامعه مي‌باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوردر برنامه دیدار با احمد محمد علی  رئیس بانک توسعه  اسلامی از رشد صادرات خدمات فني مهندسي در برنامه ششم توسعه همزمان با افزايش همکاري ايران با بانک توسعه اسلامي خبر داد.

در این دیدار احمد محمدعلي با تشکر و ابراز اميدواري از ملاقاتهايي که در ايران انجام داده اظهار داشت: ايران در زمينه علوم و تکنولوژي يکي از کشورهاي پيشرو محسوب مي‌شود که مي‌تواند در جهت گسترش زيرساختهاي آن با کشورهاي آسياي ميانه و کشورهاي در ارتباط با OIC همکاري مناسبي داشته باشد.

لازم به ذکر است، MCS به طرحهاي مربوط به توسعه فناوري گفته مي‌شود که برنامه ميان‌مدت مي‌باشد و هنوز در کشور ايران اجرايي نشده است.

در ادامه محمدباقر نوبخت در پاسخ به رئيس بانک توسعه اسلامي اظهار داشت: ما در سال چهارم برنامه پنجم توسعه مي‌باشيم و در دو سالي که در ادامه و اجراي برنامه پنجم باقي‌مانده مي‌توانيم در چارچوب اين برنامه همکاري با بانک توسعه اسلامي را تنظيم کنيم.

وي ادامه داد: از سال آينده برنامه ششم تهيه مي‌شود و مي‌توان آن را به گونه‌اي تنظيم کرد بيشترين همکاري را با کشورهاي ديگر داشته باشيم و بدون شک بانک نقش مهمي در جهت تامين مالي در همکاري با کشورهاي اسلامي دارد.

نوبخت بيان داشت: در جهت ارائه خدمات فني مهندسي و فناوري مي‌توان همکاريها را توسعه داد که در اين زمينه محوريت اصلي با بانک توسعه اسلامي خواهد بود.

در ادامه محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اطلاع رساني‌هاي فعلي جامعه هدف در بحث پرداخت سبد کالا و اينکه چه کساني مي‌توانند از دو سبد کالايي برخوردار شوند مشخص شده است.
 
معاون برنامه‌ريزي و راهبردي رئيس جمهور تاکيد کرد: اين سبد کالا تنها اقدام دولت در کنار پرداخت يارانه نقدي نيست و دولت مصمم است در سال 93 هر فصل يک سبد کالايي به جامعه هدف پرداخت کند.
 
نوبخت ادامه داد: پرداخت سبد کالايي در بهمن ماه سال جاري موجب مي‌شود تا نقص‌هاي اين طرح در پرداختهاي بعدي اصلاح شود.
 
وي افزود: رويکرد دولت در اين طرح حمايت از اقشار کم‌درآمد است و دولت تلاش مي‌کند تا با شناسايي دقيق و سازوکارهاي لازم نقص‌هاي موجود را نيز برطرف کند.
 
نوبخت تصريح کرد: دريافت‌کنندگان يارانه نقدي نمي‌تواند ملاک پرداخت سبد کالا باشد چراکه عددي به وسعت کشور شامل يارانه نقدي مي‌شود و اگر دستگاهي افراد شناسايي شده را به دولت معرفي کند و اطلاعات آن را ارائه کند دولت موظف است تا نسبت به پرداخت سبدکالا اقدام کند.
 
*درخواست بانک توسعه اسلامي براي صادارت خدمات فني مهندسي ايران
 
معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوردر پاسخ به سوالي در رابطه با دريافت وام کشور از بانک توسعه اسلامي بيان داشت: ما نيازمند به وام بانک توسعه اسلامي نيستيم و ايران يکي از صاحبان سهام در اين بانک است.

نوبخت اضافه کرد: رئيس بانک توسعه اسلامي و تيم همراهشان در سفر خود به ايران خواستار توسعه صادرات خدمات فني مهندسي و فناوري ايران به کشورهاي منطقه مي‌باشند.
 
وي يادآور شد: طرح حذف سه صفر ارتباطي به لايحه بودجه 93 ندارد چراکه بودجه برنامه‌اي براي منابع و مصارف است و بانک مرکزي متولي سازوکار اجرايي شدن اين طرح مي‌باشد.
انتهای پیام/


 
 

برچسب ها: سبد کالا ، یارانه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار