در محضر بزرگان فرصتی است برای آموختن نکاتی که در هیچ کتابی یافت نمی‌شود و در حقیقت راه میان‌بری است به سوی خوبی‌ها و درستی‌ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می‌گردد.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛
در کتاب "راهنماي سلوک" که حاوي توصيه هايي است از آيت ا... حق شناس، از ايشان نقل شده است که بارها  فرمودند: « کسي که نماز جماعت خوان باشد، اهل نماز شب مي  شود و کسي که نمازشب خوان است، اهل نماز جماعت است و اين دو لازم و ملزوم يکديگرند».
و داستاني را درباره خودشان نقل مي کردند که: «در سالي که مدتي از تابستان را در مشهد اقامت داشتم، بعضي از مؤمنين از من خواستند که براي نماز صبح به مسجد آن ها رفته و اقامه جماعت کنم. مسافت، قدري دور و راه هم کمي سنگلاخ بود. لذا بنده بعد از اقامه نماز شب، سپيده صبح که زده مي شد، به راه مي افتادم و قدري طول مي کشيد تا به آن مسجد برسم و به گمان خود از نماز اول وقت صبح باز مي ماندم. بنابراين بعد از چند روز به مؤمنين آن مسجد پيغام دادم که من ديگر نمي توانم بيايم.
همان شب در خواب ديدم که يک نفر اين روايت شريفه را مي خواند: «سلموا علي اليهود والنصاري ولاتسلموا علي تارک الجماعة». يعني بر يهوديان و مسيحيان سلام کنيد، ولي به کسي که نماز جماعت را رها مي کند، سلام نکنيد! و آن شخص در هنگام خواندن اين روايت، انگشت خود را به سوي من نشانه رفت! سراسيمه بيدار شدم و پيغام دادم که من براي نماز جماعت صبح، خواهم آمد!»

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار