عضو هیئت‌مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه5 کشور گفت: خرید گندم براساس استانداردهای تدوین شده صورت می‌گیرد.

عباس امیرفخریان در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،با بیان اینکه خرید گندم براساس استانداردهای تدوین‌شده صورت می‌گیرد، افزود: درحال حاضر هیچ نانوایی بدون مجوز در مشهد وجود ندارد و این یعنی بر همه واحدها نظارت‌های لازم صورت می‌گیرد و استانداردی که به آن اشاره شد، در آن‌ها به مرحله اجرا درمی‌آید.

او درباره کاهش سرانه آرد واحدهای صنفی یادآور شد: اداره غله به‌عنوان واحدی که بر توزیع آرد نظارت دارد، مواد اولیه گندم را تهیه می‌کند و خرید گندم داخلی هم براساس استانداردهای تدوین‌شده صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: برای بهترشدن بحث کیفیت نان؛ اداره غله، مرکز بهداشت و معاونت نظارت بازرسی تولید نان، به‌صورت مشترک از نانوایی‌های سطح شهر بازدید می‌کنند.

عضو هیئت‌مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه5 کشور بیان کرد: توزیع آرد در سطح شهر روند مطلوبی دارد و اگر نانی بی‌کیفیت بود، می‌توان گفت که یکی از عوامل آن کیفیت آرد است.

امیرفخریان گفت: شهر مشهد یکی از شهرهایی است که در آن نان با کیفیت به‌دست شهروندان می‌رسد. البته معتقدیم که تنورهای مکانیزه نانوایی هم در بحث پخت نان باکیفیت نقش بسزایی دارند.

عضو هیئت‌مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه5 کشور ادامه داد: اداره غله به نانوایان توصیه کرده تا برای ارتقای کیفیت نان خود خمیرمایه مرطوب استفاده کنند. از طرفی هر نانوایی با خرید از سامانه اینترنتی کمتر از 72ساعت آرد موردنظر خود را دریافت می‌کند.

امیرفخریان خاطرنشان کرد: نانوایی‌های غیرمجاز ماهانه هیچ‌نوع آردی از سوی اداره غله دریافت نمی‌کنند و در دو ماه گذشته نانوایی‌های بدون مجوز از سیستم فروش آرد حذف شدند.

 

برچسب ها: خرید ، گندم ، تدوین ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.