فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر گفت: در 9 ماه نخست امسال در مجموع هفت فقره حریق در جنگل‌های غرب مازندران رخ داد که موجب خسارت به 26/9 هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه شد.

سرهنگ ادیب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛ با بیان اینکه این حریق‌ها در جنگل‌های طبیعی روی داد و در جنگل‌های دست‌کاشت و همچنین در مراتع، گزارش از آتش‌سوزی نداشتیم افزود:همه آتش‌سوزی‌های امسال از نوع سطحی بود بنابراین جنگل به طور کامل از بین نرفت و در مدتی کوتاه احیا می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور کلی اغلب آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های شمال ناشی از آتشی است که شکارچیان و دام‌داران و گردشگران روشن می‌کنند و سپس به طور کامل خاموش نمی‌شود.

سرهنگ ادیب افزود: لازم است کسانی که به هر دلیل در داخل جنگل برای پخت و پز یا گرما آتش روشن می‌کنند از خاموش شدن آن مطمئن شوند زیرا در فصل پاییز و زمستان به دلیل وجود برگ خشک و خرده چوب در کف جنگل و همچنین وزش باد، احتمال وقوع حریق زیاد است.

وی از مردم خواست هر گونه آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع را با شماره تلفن رایگان و بدون پیش‌شماره 1504 در هر ساعت از شبانه‌روز به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند./س
/انتهای پیام
برچسب ها: یگان ، حفاظت ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.