مدیر کل تامین اجتماعی شرق تهران عنوان کرد: کار فرمایانی که کمتر از 15میلیارد تومان بدهی دارند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی بدهی خود را در سیزده قسط تقسیط کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حسینی آذرنوشان در نشست خبری ظهر امروز که در اداره کل تامین اجتماعی شرق تهران برگزار شد اظهار داشت: قانون بخشودگی جرائم در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید در خصوص کارگاههایی که بنا به دلایل مختلف بدهی خود را پرداخت نکردند درحال اجراست که این طرح تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به شعب و با اخذ درخواست به منظور پرداخت بدهی خود اقدام کنند افزود: تعداد کارگاه‌های بدهکار در سطح شهر 168 هزار کارگاه است که مجموعاً پانصد و هشتاد میلیارد تومان بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی شرق تهران است.

مدیر کل تامین اجتماعی شرق تهران تصریح کرد: شانزده هزار فقره درخواست مبنی بر پرداخت بدهی از سوی کارفرمایان در شعب تامین اجتماعی شرق تهران اخذ شده و نسبت به تقسیط بدهی اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مهلت قانون بخشودگی جرائم حق بیمه کارفرمایان در قانون سال آینده در نظر گرفته نشده گفت: بر اساس بخشنامه‌ای که از سوی سازمان تامین اجتماعی اعلام شده در راستای حمایت از کارفرمایان، کارفرمایانی که بیش از پانزده میلیارد تومان بدهی دارند می‌توانند با ارائه مدارک لازم مبنی بر ناتوانی در پرداخت یک جای بدهی و بررسی آن در کمیته بحران سازمان تامین اجتماعی بدهی کارفرمایی خود را در چهل و هشت قسط پرداخت کنند.

حسینی آذر نوشان به در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای کارفرمایانی که کمتر از پانزده میلیارد تومان هم بدهی دارند اشاره کردو و اذعان داشت: در صورت داشتن مدارک لازم مبنی بر ناتوانی در عدم پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی مبلغ بدهی آنها تا بهمن ماه 93 در سیزده قسط تقسیط می‌شود.

وی میزان وصولی‌ مطالبات از کارفرمایان را تا این لحظه صد و چهل و هشت میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تا ساعت 24 روز پنجشنبه 19 دی ماه تمامی هجده شعبه شرق تهران با یک هزار پرسنل آماده دریافت فرم بدهی کارفرمایان است.

مدیر کل تامین اجتماعی شرق تهران با اشاره به وجود یک میلیون و دویست هزار بیمه شده اصلی در شرق تهران گفت: اداره کل تامین اجتماعی شرق تهران بالغ بر ده درصد بیمه شدگان کل کشور را تحت پوشش دارد.

وی به اعلام سوابق بیمه‌ای بیمه شدگان اشاره کرد  و گفت: درحال حاضر طی 48 ساعت سوابق بیمه‌ای بیمه شدگان اعلام می‌شود اما در گذشته این اعلام سابقه حتی تا 90 روز طول می‌کشید.

حسینی آذر نوشان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تحت تکفل قرار نگرفتن والدین بر بیمه فرزندان خود خاطر نشان کرد: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد حمایتی نیست بلکه یک سازمان اقتصادی اجتماعی است و ما نمی‌توانیم حق یک بیمه شده را به فرد دیگری بدهیم بنابر این در تحت تکفل قرار گرفتن پدران و مادران شرایط لازم لحاظ می‌شود و در صورت تمکن مالی والدین امکان تحت تکفل قرار گرفتن انها بر فرزندانشان که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند وجود ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مبنی ، بخشودگی ، بررسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار