وی افزود: راههای ارتباطی استان به گونهای است که با اضافه شدن حدود 50 کیلومتر بزرگراه به بزرگراههای موجود در استان، تمام محورهای بین شهری و درون شهری استان قزوین بزرگراه است.
معاون امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی استان قزوین نیز مطلوب است، حتی اگر انتقال تمام پایتخت به این استان مقدور نباشد میتوان بخشی از پایتخت را به استان قزوین منتقل کرد.
حبیبی با اشاره به نحوه ساماندهی ورودیهای قزوین عنوان کرد: بر اساس آنچه که مصوب شده مقرر شد ساماندهی ورودیهای شهر در شهرهایی که عوارضی دارد تا محدوده عوارضی برعهده شهرداریها باشد و در شهرهایی که دارای پلیس راه است تا محدوده پلیس راه در اختیار شهرداریها قرار گیرد.
این مسئول تصریح کرد: قزوین دارای شش ورودی است که ساماندهی آنها در جذب گردشگر نقش مهمی ایفا میکند و با توجه به منابع مالی که شهرداریها در اختیار دارند، ساماندهی این ورودیها به نحو مطلوبتری انجام میشود.
معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به موضوع کلانشهر شدن قزوین بیان کرد: کلانشهر شدن ویژگیهای منحصر به فردی نیاز دارد که یکی از آنها دارا بودن جمعیت بیش از 400 هزار نفر است.
حبیبی افزود: در حال حاضر شهر قزوین دارای 376 هزار نفر جمعیت است که اگر مقدور بود شهرهای اقبالیه و محمودآباد نمونه به قزوین اضافه شوند، قزوین کلانشهر میشد اما با توجه به اینکه شورای شهر این شهرها همکاری لازم در این زمینه را ندارند این موضوع فعلاً منتفی است.
وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی قزوین ساخت هتل است، گفت: با وجود اینکه مجوز ساخت 15 هتل در استان صادر شده اما باید گفت در بحث ساخت هتل موفقیت خوبی کسب نکرده است.
معاون امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: در پنج موردی که سرمایهگذار عملیات عمرانی ساخت هتل را آغاز کرده با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی همراه نبوده است.
حبیبی ادامه داد: این در حالی است که مسئولان استانی بسترهای لازم برای ساخت هتل از قبیل مجوزهای لازم و در برخی موارد تأمین زمین را فراهم کردهاند.
وی با بیان اینکه شهرداری قزوین در راستای واگذاری برخی از تصدیگری دولت به بخش خصوصی اقدام به خرید فرودگاه قزوین کرده است، عنوان کرد: شهرداری قزوین در ازای 23 میلیارد تومان مطالبهای که از دستگاههای اجرایی دولتی داشت، فرودگاه قزوین را خریداری کرده است.
معاون امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید، وزارت جهاد کشاورزی با این توجیه که این فرودگاه یک فرودگاه تخصصی سمپاشی است باید در اختیار وزرات جهاد کشاورزی باشد، با واگذاری این فرودگاه به شهرداری مخالف است.
وی افزود: اگر دستگاههای اجرایی از قبیل هلال احمر، مدیریت بحران، وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با شهرداری همکاری داشته باشند، قطع یقین شهرداری قزوین توان اداره کردن این فرودگاه را دارد./ز