مربی اسپانیایی که از ابتدای فصل با تیم بسکتبال افرا همکاری داشت با تاکید بر شکایت از این تیم، مشکلات مدت کار با افرا را توضیح داد.

به گزارش میگوئل آنخل زاپاتا که امروز مذاکرات نهایی را برای همکاری با تیمهای ملی زیر 18 و زیر 16 سال انجام می دهد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد قطع همکاری با افرا توضیح داد: من 10 سال به صورت حرفه ای در تمام دسته های بسکتبال اسپانیا کار کردم و با وجود داشتن قرارداد هیچ تیمی را رها نکردم اما از طرفی هیچوقت هم تا این اندازه دروغ نشنیدم.

وی ادامه داد: در ماه سپتامبر با یک باشگاه به اصطلاح حرفه ای قرارداد بستیم که قرار بود بازیکنان خوبی را از تیم ملی بزرگسالان به علاوه یک سنتر خارجی جذب کند اما بعد از چند هفته مشخص شد که باشگاه پول کافی برای این کارها را ندارد و همچنین امکان برآورده کردن مسائلی که در قرارداد یا به صورت کلامی به ما وعده داده شده بود را ندارد.

هیچ وقت از محل تمرین روز بعد خبر نداشتیم

مربی مورد نظر تیمهای ملی جوانان تاکید کرد: در حالی که هر روز صحبت از حل شدن همه مسائل بود اما باز هم اوضاع بدتر می شد. تیم ما در سه ماه گذشته، هیچ وقت از محل تمرین روز بعد خبر نداشت و گاهی 30 دقیقه قبل از تمرین به ما اطلاع می دادند در شرایطی که سرمربی هم در برخی مواقع به تمرینات نمی آمد. 

وی در مورد بحث پول گفت: به جز ما مربیان، بازیکنان هم چندین ماه بدون دریافت پول تمرین کرده و تنها وعده دریافت حقوقشان را می شنیدند. حالا هم فکر می کنم تنها یک ماه از قراردادشان را دریافت کرده باشند. جای تعجبی ندارد که بازیکنانی مثل نوید فراهانی در همان ابتدا باشگاه را ترک کنند. جالب اینجاست که برای سرمربی تیم کسانی که بدون حرف زدن از پول کار می کنند، حرفه ای به حساب آمده و در مقابل افرادی مثل سونسکا، فراهانی،‌حسن زاده، دکتر تیم و من که به عنوان افراد حرفه ای پولمان را درخواست می کنیم، بد و غیر حرفه ای به حساب می آییم.

سونسکا 3 سال پیش عمل کرده بود

زاپاتا در مورد هموطن خود سونسکا اشاره کرد: باید این را هم روشن کنم که سونسکا در زمان آمدن به ایران مصدوم نبود و دو پزشک فدراسیون به علاوه باشگاه وی را تایید کرده بودند. ادواردو تنها 3 سال قبل مچ پا و 12 سال قبل بازویش را جراحی کرده بود اما مشکل این بود که باشگاه به یکباره پرداخت مبلغ قرارداد وی را غیرممکن دید و بدون دلیل مناسبی خواستار کم کردن 33 درصد از این مبلغ شد. در نهایت هم به این نتیجه رسیدند که علاقه ای به استفاده از وی ندارند.



وی اضافه کرد: جالب است که در اولین بازی لیگ هم هیچکس با ادواردو تماس نگرفت تا زمان رفتن به سالن را اطلاع دهد و به همین دلیل هم وی دیر به بازی رسید اما سرمربی تیم می خواست من را متقاعد کند که دلیل دیر آمدن وی غافلگیر کردن حریف است در حالی که از دلیل اصلی خبر داشتم. 

بازیکنان دو هفته تمرین نکردند

زاپاتا در مورد شرایط خود توضیح داد: من سه هفته قبل افرا را ترک کردم. طبق قوانین بعد از 15 روز از مهلت پرداخت حقوق، امکان شکایت وجود دارد. من هم دو ماه از حقوق خود را نگرفته ام. هر چند به خاطر خودم نگران نیستم چون به زودی شکایت خود را به فیبا می برم اما ناراحت بازیکنانی هستم که آینده بسکتبال ایران هستند اما در شرایطی بدون کیفیت کار می کنند. 

مربی اسپانیایی افرا با تاکید بر اینکه روز چهارشنبه با فدراسیون برای تیم ملی جوانان جلسه دارد، گفت: بعد از کمک به فدراسیون در اردوی زیر 18 سال، تذکری از سوی باشگاه افرا دریافت کردم که به خاطر رفتن به تمرینات تیمی دیگر از من شکایت می کنند. در حالی که طی دو هفته گذشته تیم به خاطر نداشتن پول اجاره سالن، موفق به تمرین نشد.

زاپاتا تاکید کرد: شاید به زودی ایران را ترک کنم با این احساس که هیچ کمکی با آمدنم به بسکتبال ایران نشد. کار کردن در این مدت برایم مثل کابوس بود. در این مدت باید صحبتهای نگهداری را در مورد خودم، شرایط زندگی و از همه بدتر بلد نبودن کار تحمل می کردم. حالا هم می دانم که وی پشت سرم صحبت می کند اما بازیکنان افرا بهتر می توانند در مورد کارم نظر دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افرا ، زاپاتا ، سونسکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار