معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: زیرساخت های فرهنگی در حوزه منابع طبیعی بسیار ضعیف است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، خداکرم جلالیˈ دیروز در هجدهمین گردهمایی مسوولان روابط عمومی ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در اصفهان افزود: تقویت زیرساخت ها برای فرهنگ سازی در این حوزه بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه اجرای قانون باید از سوی مجریان به درستی انجام شود ، تصریح کرد: متاسفانه گاهی مشاهده می شود برخی مسوولان که باید حامی قانون حفاظت از منابع طبیعی باشند، آن را نادیده می گیرند و در واقع قانون حفظ منابع طبیعی از جانب متولیان نقض می شود.
رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین به برخی اعتراض های درباره اختلاف مالکیت زمین های کشور اشاره کرد و گفت: آخرین مهلت ارسال اعتراض به کمیسیون ماده واحده قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی تا سال 90 بود که بیش از 240 هزار نفر اعتراض به این کمیسیون ارسال کردند که در حال بررسی است.
وی اظهارکرد: چنانچه فردی خارج از کمیسیون ماده واحده اعتراضی دارد می تواند در شعبی که در هر استان تشکیل شده مراجعه و شکایت خود را پیگیری کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در راستای حق و قانون باید مدافع حقوق مردم و منابع طبیعی باشیم لذا وظیفه ما یک سویه نیست.
وی افزود: باید در راستای مشکلات و اختلاف هایی که بین مردم و ادارت منابع طبیعی وجود دارد، آنها را مدیریت و از تجربه همکاران برای حل مشکلات مردم بر اساس قانون استفاده کنیم.
جلالی با بیان اینکه برای حفظ منابع طبیعی، نارسایی های قانونی بسیاری داریم تاکید کرد: نیاز است تا در نگرش ها و ساختارهای مربوط به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری تغییرات انجام شود.
هجدهمین گردهمایی مدیران و مسوولان روابط عمومی ادارات منابع طبیعی کشور روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.
در این گردهمایی، ادارات کل منابع طبیعی استان های چهارمحال و بختیاری و زنجان به طور مشترک رتبه اول، اصفهان و مرکزی به طور مشترک رتبه دوم و گیلان و ایلام به طور مشترک رتبه سوم بهترین های روابط عمومی ادارات منابع طبیعی کشور در سال 92 را به خود اختصاص دادند/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.