نویسنده و کارگردان سینمای ایران با تاکید بر این که سینما باید بازتاب خواسته ها و نیازهای مخاطبین باشد، گفت: سینما امروز نیاز به نزدیک شدن به احساس واقعی مخاطب ایرانی دارد.

سیدرضا میرکریمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری بر ضرورت تحول و پوست اندازی سینمای ایران در شرایط کنونی تاکید کرد و افزود: ضرورت تغییر در حوزه نرم افزاری بیشتر از سخت افزاری احساس می شود و لازم است در این حوزه با ارائه مضامین متنوع، از تکراری شدن موضوع ها که سالهاست گریبان گیر سینما ایران شده، رهایی یافت.

وی گفت: سینماگر به عنوان فردی که بیشترین حساسیت را به مشکلات و دغدغه های مردم دارد و مسایل موجود در جامعه را بخوبی رصد می کند، باید یک گام جلوتر از مردم حرکت کند.

او افزود: سینماگر با بیان موضوع هایی که هنوز جزو خواسته های عمومی جامعه قرار نگرفته می تواند مسیری مناسب و حرکتی رو به جلو را برای مخاطبین خود به نمایش بگذارد.

میرکریمی گفت: در حال حاضر در سینما و دیگر حوزه های هنری آن دسته از خواسته های مردم مطرح می شود که دیگر عمرشان به سر آمده و جزو نیازهای مردم به شمار نمی روند.

وی با تاکید بر ضرورت بیان مطالبات مردم در سینما و دیگر حوزه های هنری، افزود: هم اکنون زمان آن فرا رسیده است تا با بیان ساده و بی تکلف به دنبال معنا بخشیدن به اتفاقات ساده و روزمره زندگی مردم باشیم تا در پس این سادگی با پاسخ گفتن به سووالات مخاطبین، آثار بیشتر در ذهن آنها جلوه کند.

این کارگردان سینما اظهار داشت: این نوع نگاه سالهاست که در سینمای ایران رشد کرده و سینماگران زیادی بعد از انقلاب درشکل دادن به سینما نوین و فرهنگی دخیل بودند و امروز باید با توجه و تلاش بیشتر این مکتب را شکوفا کنیم/س

انتهای پیام ///

برچسب ها: سینما ، مخاطب ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.