سرپرست معاونت فنی و عمران منطقه 16 از روند اجرای پیشرفت فیزیکی احداث دومین مقبره شهدای گمنام در منطقه خبر داد.

علی زند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ااعلام این خبر گفت: در راستای حفظ احترام شهدای گمنام، دومین مقبره شهدای گمنام در محله خزانه فیزیکی در حال پیشرفت است.
 
وی افزود: این بنا یادبود در پارک یادواره شهدا واقع است که بنا به درخواست شهروندان مبنی بر تجهیز این پارک، یادواره شهدای گمنام‌ هم‌‌اکنون به پیشرفت 50 درصدی رسیده است.
 
زند در ادامه با اشاره به اینکه این بنای یادواره شهدای گمنام با معماری ایرانی-اسلامی و کاشی کاری مناسب این معماری آذین می‌شود عنوان کرد: این مقبره شهدا ترکیبی از دو بنای 14/5 و 9/5 است که در راس بنای بزرگتر واژه مقدس‌الله و در دیوارهای آن اسامی 14 معصوم حک خواهد شد.
 
وی همچنین افزود: در دیواره‌های بنای کوچکتر 8 طرح اسلامی که نمادی از هشت سال دفاع مقدس است، نقش خواهد بست.
 
زند در ادامه با اشاره به وجود بیش از 700 خانواده شهدا در محله خزانه بخارایی اظهار کرد: برای احداث دومین مقبره شهدا اعتباری در حدود 400 میلیون برآورده شده است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: احداث این بنا پس از خاک سپاری 2 شهید گمنام 20 و 29 ساله که در 25 فروردین سال جاری طی مراسمی در محل بوستان یادواره شهدا واقع در خزانه بخارایی برگزار شد در تیرماه آغاز شده است که در صورت کاهش برودت هوا تا اردیبهشت سال 93 به پایان خواهد رسید.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: پیشرفت ، احداث ، بخارایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار