در عرض ۴۲ روز با ورزشی مناسب و برنامه‌ای مشخص شده می‌توان بازوان شل شده را سفت کرد.

دکتر فروزان محبی متخصص طب ورزشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عدهٔ زیادی از خانم‌ها بعد از کم کردن وزن خود و یا با بالا بردن و یا هر دلیل دیگر شاهد شل شدن بازوان خود هستند که می‌توانند طی ۶ هفته با یک برنامه ورزشی مناسب بازوان خود را سفت کنند. 

 دکتر محبی در ادامه افزود: در عرض ۴۲ روز با این ورزش‌ها می‌توان بازوهای سفت و زیبا داشت این ورزش دارای ۳ دسته است که بهترین ورزش برای این افراد خواهد بود. 

 وی تصریح کرد: این برنامه تمرینی سفت کردن بازو برای خانم‌ها شامل ۳ مرحله مختلف ۲ هفته ایست که در کل ۶ هفته طول می‌شد که باید با وزنه انجام شود.

مرحله اول: هفته ۱ و ۲ که بیشتر مقدماتی و برای آماده سازی عضلات بازوان است در این مرحله کمی بر روی حجم کار می‌شود، تعداد تکرار‌ها بالاست اما تعداد تمرینات محدود است. 

در مرحله دوم: هفته ۳ و ۴ که در این مرحله باید بین هر دست تنها ۳۰ثانیه استراحت کنید این مرحله از تمرینات شما، شدید و سرعتی‌تر است. 

 در مرحله سوم: هفته ۵ و ۶ که در مرحله آخر از تمرینات ۶ هفته‌ای، ما به دنبال حجم هستیم هر چه قدر نیاز دارید بین مراحل استراحت کنید، اما هر مرحله را با حداکثر وزنی که می‌توانید انجام دهید. 

وی اظهار داشت: پس از هفته ششم، یک هفتهٔ سبک را سپری کنید، یا اینکه اصلا تمرین نکنید ممکن است پس از استراحت یک هفته‌ای ترجیح دهید که دوباره همین برنامه را تکرار نمایید. 

وی خاطر نشان کرد: برای دوره‌های بعدی این تمرین سعی کنید تعداد تکرار‌های هر مرحله را تا جایی که می‌توانید بیشتر کنید تا آنجا که شکل صحیح تمرینات خراب نشود و هر زمانی که متوجه شدید دیگر خود تمرین را به درستی انجام دهید، آن مرحله را تمام کنید. 


انتهای پیام/
برچسب ها: بازو ، چاقی ، لاغری ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار