شبکه تلويزيونی العربيه اعلام کرد: نشست فوق العاده شورای امنيت سازمان ملل درباره بررسی اوضاع عراق آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه، شوراي امنيت در بيانيه از از اوضاع شهرهای رمادي و فلوجه ابراز نگراني کرد.

اين شورا از دولت عراق خواست براي حفظ امنيت مردم اين مناطق با نهادهای مرتبط با سازمان ملل همکاری کند.

در عین حال نماینده دائم عراق در سازمان ملل افزایش تلاش‌های بین المللی را برای مقابله با القاعده و گروه های تروریست خواستار شد.

وی در سخنرانی خود در نشست فوق العاده شورای امنیت برای بررسی اوضاع عراق گفت: به نمایندگی از دولت عراق از بیانیه شورای امنیت در حمایت از تلاش های این کشور برای مقابله با اقدامات تروریستی القاعده تشکر می کنم. حمایت کامل اعضای شورای امنیت از تلاش های دولت،ارتش،پلیس و عشایر عراق در استان الانبار در برابر القاعده و نجات شهرهای این استان قابل تقدیر است. تروریسم یک آفت بین المللی است و باید تلاش کرد آن را نابود کرد و نابودی تروریسم نیازمند همکاری همه کشورهای عضو و سازمان های بین المللی است. باید همه کشورهای عضو قطعنامه های الزام آور را صادقانه برای حفظ صلح و امنیت بین المللی اجرا کنند. شکست القاعده و گروه موسوم به امارت اسلامی عراق و شام در عراق مقدمه شکست القاعده در دیگر کشورهای منطقه است. باید تلاش های بین المللی برای رسیدن به شکست کامل این گروه افزایش یابد.

وی افزود: همه شهروندان عراق و اقوام و طوایف این کشور موضع یکپارچه و محکمی در مقابله با تروریسم دارند. باید از ارتش،پلیس و عشایر عراق که نقش مهمی در طرد تروریست ها از استان الانبار داشتند، تشکر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار