معاونت توان بخشی بهزیستی کشور از طراحی سایت ویژه تئاتر معلولین خبر داد و گفت: این سایت به دو زبان فارسی و انگلیسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، یحیی سخن‌گو معاون توان‌بخشی بهزیستی کشور در پنجمین جشنواره سراسری تئاتر معلولین گفت: فراهم کردن فرصت‌های اجتماعی و هنری برای معلولین می‌تواند موجب دیده شدن آنها در سطح جامعه و حتی مهدکودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها شود.
 
وی به اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: گسترش فعالیت‌های هنری از جمله تئاتر در بین افراد دارای معلولیت می‌تواند موجب تشویق به آفرینش‌های هنری، افزایش همکاری میان هنرمندان تئاتر و معلولین، تسهیل سازی جهت شرگکت دادن افراد معلول در ابعاد و جنبه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی از اهداف این جشنواره است.
 
وی ادامه داد: 338 نمایشنامه در سطح کشور ارسال شد که از این میان 236 مورد به دبیرخانه ارجاع داده شده که 66 مورد بازبینی شده است که در این میان 22 گروه به رقابت با یکدیگر پرداختند.
 
وی به تفاوت این جشنواره با دوره‌ةای قبل اشاره کرد و گفت: پوشش صددرصدی مشارکت استان‌های کشور، حضور گروه‌های نمایشی به صورت سراسری، ارتقا سطح حمایت و مشارکت‌های مردمی و بخش غیردولتی از ویژگی‌های این جشنواره است.
 
وی به افزایش تعداد داوران این دوره نسبت به دوره‌های قبل اشاره کرد و ضمن تقدیر از این داوران تصریح کرد: از داوران این جشنواره می‌توان به استاد عزت‌الله انتظامی، قطب‌الدین صادقی، رویا تیموریان، پریوش نظریه و مهدی هاشمی اشاره کرد.
 
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: طراحی سایت ویژه تئاتر معلولین و همچنین کیفیت بالاتر آثار نسبت به دوره‌های پیشین از ویژگی‌های دیگر این جشنواره است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: سایت ، معلول ، سازمان ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار