مدیرکل توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی سازمان توسعه تجارت از صادرات خدمات فنی و مهندسی به چهار قاره دنیا خبر داد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،سهراب سلیمی با اعلام این مطلب گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی منحصر در حوزه راه و شهرسازی نیست و ما در حوزه‌های پتروشیمی، سد سازی، ساخت نیروگاه ها و IT و ICT نیز به نقاط مختلف دنیا صادرات داشتیم.

وی درادامه به بیان تاریخچه‌ای از صدور خدمات فنی و مهندسی ایران به سایر کشورها پرداخت و گفت: این امر پیشینه‌ای 20 ساله دارد و شروع آن از سال 73 بوده است که باید از آن به عنوان نقطه آغازی برای خودباوری شرکت‌های پیمانکاری ایرانی نام برد. البته نباید حضور معماران برتر ایرانی در هندوستان و احداث بنای بی نظیر تاج محل در 370 سال پیش که نمونه‌ای از صدور خدمات فنی و مهندسی است را از یاد برد.

مدیرکل توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی سازمان توسعه تجارت در ادامه به تشریح خدمات و معرفی ماده 19 پرداخت و افزود: بیشترین تعداد پروژه های اجرایی ما در حوزه راه و شهرسازی است.

سلیمی ادامه داد: 8100 صادر کننده کالا در کشور وجود دارد که تنها 220 شرکت از این مجموعه در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی فعال هستند.

وی افزود:توانمندی ایران در این حوزه بسیار بالاتر از این رقم است و باید در این همایش تصمیم مناسبی در خصوص رفع این مشکل اتخاذ شود.

سلیمی سپس از تحریم‌ها به عنوان چالشی برای صدور خدمات فنی و مهندسی یاد کرد و گفت: گذشته از تحریم‌ها عدم وجود خودباوری از جمله مشکلات ما در این زمینه است که برای حل آن پیشینه خوب کشور در این حوزه باید برای فعالان آن بازسازی شود.

مدیرکل توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی سازمان توسعه تجارت در پایان ضمن اعلام حمایت مجموعه خود را از صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر نقاط جهان تصریح کرد: در این حوزه بازاریابی و شناخت کشورهای هدف باید جدی گرفته شود و ما باید با کمک به یکدیگر بتوانیم به حق خودمان در صادرات خدمات فنی و مهندسی برسیم./س

 

برچسب ها: صادرات ، خدمات ، چهار ، قاره ، دنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.