بارش برف و باران زمستانی که از ساعات نخست روز شنبه در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده، بیشتر راه های ارتباطی استان را لغزنده کرده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارندگی در راه های ارتباطی شهرکرد به شلمزار، شهرکرد به بروجن و شهرکرد به فارسان و کوهرنگ، گفت: این محورها به دلیل بارندگی، لغزنده است.
حمزه رفیعی افزود: بر اساس اطلاعیه های اداره کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری، بررسی نقشه های پیش یابی عددی بیانگر عبور یک موج بارشی از استان است که در بیشتر مناطق استان، بارش برف، باران، وزش باد و رعد و برق پیش بینی می شود.
وی از رانندگان خواست هنگام سفر از محورهای ارتباطی استان تجهیزات ایمنی همراه داشته باشند و با احتیاط حرکت کنند.
سرهنگ رفیعی همچنین با اشاره به وقوع بارش ها در این استان، به رانندگان توصیه کرد، برای رانندگی ایمن در این مسیرها، از سلامت خودرو به ویژه سیستم گرمایشی آن اطمینان داشته باشند، از لاستیک های دارای عاج مناسب برای خودروهای خود استفاده کنند و در صورتی که لاستیک صاف و فرسوده باشد و یا دارای عآج مناسب نباشد، خودرو در جاده دچار لغزندگی و سر خوردگی می شود.
وی تصریح کرد: همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی اعم از زنجیر چرخ و لاستیک برای شرایط غیر مترقبه نظیر بارش ناگهانی برف در محورهای کوهستانی، امری ضروری است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان چهارمحال وبختیاری افزود: رانندگان باید با استفاده از سیستم های گرمایشی خودرو، سطح شیشه ها را تمیز نگاه دارند تا علاوه بر دید کافی، بر محیط بیرونی حین رانندگی تسلط داشته باشند.
سرهنگ رفیعی با تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان وسایل نقلیه اعم از سواری، مسافربری و باربری، گفت: رانندگان باید با توجه به لغزنده بودن جاده و قرار داشتن در سر پیچ ها، سربالایی ها، سرازیری ها، تونل ها و در محور هایی که عرض کمی دارند، سرعت مطمئن را رعایت کنند تا در صورت مواجهه با شرایط نامناسب قادر به کنترل وسایل نقلیه خود باشند.
وی توصیه کرد: رانندگان در هوای بارانی به خصوص جاده های دوطرفه از سبقت غیرمجاز اجتناب کنند./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.