با اهدای 14 عضو بدن چهار بیمار مرگ مغزی در بیمارستان نمازی شیراز بیماران نیاز مند به عضو زندگی دوباره یافتند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ نادر معینی مدیر کل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس گفت : با رضایت به اهداء اعضای مرحوم علی آسمان جردی پنج بیمار نیازمند به عضو حیاتی دوباره یافتند.

وی ادامه داد : این بیمار مرگ مغزی متولد 1370 ساکن خفر بود که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شد و کلیه اش به بیمار کلیوی مژگان قاسمی 22 ساله از شیراز و دیگر کلیه و پانکراس وی به بیمار کلیوی دیابتی زهرا سوری 25 ساله از کرج اهدا شد .

وی افزود: کبد این بیمار مرگ مغزی به بیمار کبدی مبینا علی پور هشت ساله از اهواز و قلب وی به بیمار قلبی حمید صادقی 36 ساله از فسا اهدا شد .

همچنین با رضایت به اهداء اعضای مرحوم غلامعلی نادری متولد 1355 ساکن کازرون که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود بیماران کلیوی عین اله مسیح پور 30 ساله از یاسوج و محمدعلی صدرالدینی 60 ساله از شیراز زندگی دوباره یافتند.

مدیر کل انجمن حمایت از بیماران کلیوی شیراز بیان کرد : کبد این بیمار مرگ مغزی به بیمار کبدی اعظم هاشمی رئوف 32 ساله از همدان اهداء شد .

وی ادامه داد : همچنین با رضایت به اهدای اعضاء مرحوم رضا نوازنده متولد 1371 ساکن شیراز که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود بیماران کلیوی افسانه آقایی 27 ساله از خوزستان زندگی دوباره یافت.

معینی گفت : دیگر کلیه و پانکراس این بیمار مرگ مغزی به بیمار کلیوی دیابتی علیرضا میثمی 46 ساله از تهران و کبد وی به بیمار کبدی محمد علی صالحی 37 ساله ساکن زنجان و قسمتی از پوست وی به بیماران نیازمند عضو اهداء شد .

شادروان غلامعلی هنرکار متولد 1348 ساکن شیراز نیز که به علت سقوط از بلندی دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران زندگی دوباره بخشید .

مدیر کل انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس افزود: بیماران کلیوی غلامرضا ناخدازاده 46 ساله از گناوه و پروانه اله یاری 37 ساله از سپیدان کلیه ای این بیمار را دریفت کردند.

کبد این بیمار مرگ مغزی نیز به بیمار کبدی محمد پور غلام رودی 34 ساله از خاف اهداء شد.

همه عملهای جراحی و پیوند عضو این افراد زیر نظر تیم فوق تخصصی پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان نمازی این شهر انجام شده است .

این تیم فوق تخصصی پزشکی سالانه بیش از 250 عمل پیوند کلیه و 100 عمل پیوند کبد انجام می دهد/ش .

انتهای پیام/



برچسب ها: اهدا ، عضو ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.