وحید جلیلی با اشاره به استقبال از دومین دوره جشنواره فیلم عمار در غزه یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را نمایش مبارزات و رنجهای ایرانیان انقلابی در سالهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش حوزه خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ اختتامیه چهارمین  جشنواره مردمی فیلم عمار، هم اکنون( شنبه 21 دیماه) در سینما فلسطین با حضور آیت الله جنتی (دبیر شورای نگهبان)،سردار نقدی(رئیس سازمان بسیج مستضعفین)، فرج الله سلحشور،نادر طالب زاده(دبیر چهارمین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار)، کارگردانان جمال شورجه و ابوالقاسم طالبی،  خانواده های شهدای هسته ای و هنرمندان و کاگدانان عرصه سینمای مقاومت  در حال برگزاری است.

مجری برنامه پس از قرائت شعری کوتاه به همه حضار و به خانواده شهدا و همچنین روحانیون حاضر در برنامه به خصوص آیت الله جنتی خوش آمد گفت و از حضور آنان در مراسم اختتامیه تشکر کرد. در این برنامه سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفان هم حضور دارد.

در ادامه گزارشی از برگزاری جشنواره عمار در سراسر کشور پخش شد. مجری برنامه گزیده ای از فرمایشات حضرت امام درباره هنر و تکالیف هنرمندان را نیز قرائت کرد.

در بخش دیگر این مراسم، وحید جلیلی (رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار) ضمن خیر مقدم به خانواده های معظم شهدا و مهمانان، از حضور آیت الله جنتی تقدیر و سپاسگذاری کرد.

وی در ادامه گفت: جشنواره مردمی عمار در نهم دیماه 1389 تاسیس و در اولین سال با حضور 20 فیم توسط کارگردانان برای تشریح فتنه 88 آغاز شد.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار افزود: در دومین دوره نیز 30 فیلم، در سومین دوره 70 فیلم و در سال جاری بیش از یکصد عنوان اثر در سراسر کشور برای شرکت در این جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به استقبال از بخش بین الملل این جشنواره تاکید کرد: در بخش فراخوان بین الملل آثار بسیاری از کشورهای دیگر در اختیار جشنواره قرار گرفت.

جلیلی تصریح کرد: بسیاری از افراد در جای جای دنیا به دنبال روزنه ای برای رساندن فریاد و ندای خود به جهانیان هستند.

وی افزود در چند روز گذشته دومین دوره جشنواره فیلم عمار در غزه برگزار شد که برای بسیاری لذت بخش بود و برادران فلسطینی گلایه می کردند که برخی از بهترین آثار تولیدی علیه رژیم صهیونیستی پس از 20 سال هم در اختیار ما قرار نمی گیرد مانند "بازمانده" اثر ماندگار "سیف الله داد".
جلیل بیان کرد: یکی از اهداف جشنواره عمار این است که آثار ساخته شده در حوزه مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی مهجور نمانده  و به دست مخاطب داخلی و خارجی برسدو

وی در ادامه افزود: همچنین از دیگر اهداف این جشنواره ورود این موضوعات به سینمای ایران و نمایش مبارزات و رنجهای ایرانیان انقلابی در سالهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است.

جلیلی گفت: بیش از 17 هزار شهید در ایران ترور شده اند، در حالی که حتی یک فیلم سینمایی هم در این باره تولید نشده است و تلاش ما در جهت ارتقا و گسترش این امراست.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار در خاتمه بیان داشت: امشب در اختتامیه جشنواره عمار با بخشی از جریان جدید انقلاب اسلامی آشنا خواهید شد که همگان را به شوق خواهد آورد. امروز سالگرد شهادت یکی از علمداران و نشانه‌های بزرگ زنده‌بودن انقلاب در نسل سوم یعنی دانشمند شهید «مصطفی احمدی‌روشن» است و باید یاد او را گرامی‌ بداریم.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.