مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هامون گفت: همزمان با تامین و توزیع آب در این منطقه 9 هزار هکتار از اراضی شهرستان هامون به کشت گندم و جو اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، علیرضا روحی افزود: به منظور کمک به وضعیت اقتصادی کشاورزان و احیای بخشی از زمین های زراعی با هدایت آب از طریق چاه نیمه ها مقدار 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان باری دیگر به زیر کشت گندم و جو رفت.

وی با بیان اینکه در زمان تر سالی و قبل از خشکسالی های اخیر بیش از 21 هزار هکتار از اراضی این منطقه به کشت گندم و جو اختصاص داشته است افزود: متاسفانه نبود آب موجب شده است تا این مقدار به کمتر از نصف در حال حاضر کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز کشاورزان از طریق مخازن چاه نیمه تامین و جاری شده است ادامه داد: پیش بینی میشد با جاری شدن آب زمینه اشتغال برای تعداد 9 هزارو 500 نفر ایجاد شود اما به دلیل کم آبی این تعداد به 7 هزار نفر تقلیل یافت.

وی تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی و کمک به احیای زمین های زراعی را تامین آب از طریق ا اجرای پروژه انتقال آب با لوله به روش کم فشار بیان کرد.

روحی ادامه داد: در این راستا 2 هزار هکتار از اراضی این شهرستان با اجرای این طرج آماده بهره برداری است که در صورت اجرای 4 و نیم کیلومتر خط انتقال توسط شرکت توسعه منابع آب و خاک سیستان آب از چاه نیمه ها به مزارع انتقال خواهد یافت.

وی با بیان اینکه همه ساله نسبت به تامین و توزیع آب در 15 آبان ماه اقدام می شده است افزود: امسال این اقدام با تاخیر و در 13 آذرماه انجام شد./س
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.