دقایقی پیش مدیر شبکه 4 سیما تفاهم نامه ای را با موضوع مشارکت در تولید و پخش برنامه های تلویزیونی همچون سریال، مستند، انیمیشن و ... را با دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به ثبت و امضا رساندند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست تفاهم نامه همکاری مابین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شبکه 4 سیما که دقایقی پیش با‌حضور تقی رستم‌وندی مدیر شبکه 4 سیما و منصور واعظی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در شبکه 4 سیما برگزار شد، تقی رستم‌وندی با اشاره به موضوع مطالعه و اهمیت اوقات فراغت ایرانیان گفت: برای درخشش در سطح جهان و قرار گرفتن در جایگاه بالا باید مطالعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.   
 
وی افزود: هدف اصلی شورای کتاب سیما تلاش در نهضت کتابخانی و گسترش یک جریان بزرگ فرهنگی در ایران است.
 
رستم وند‌ی اظهار داشت: این تفاهم نامه یک مبنای خوب برای شبکه 4 سیما و به طور کلی رسانه ملی با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است تا انشاءالله همکاری بیشتری در آینده در راستای گسترش مطالعه در ایران صورت گیرد.   

مدیر شبکه 4 سیما با اشاره به همکاری بیشتر رسانه ملی با نهاد کتاب‌خانه های عمومی کشور‌افزود: ‌همکاری بیشتر که در قالب این تفاهم نامه صورت گرفته را یک مبنا قرار می‌دهیم‌ تا مطالعه صاحب جایگاهی بالا در کشور شود.  
 
** تصویر و موسیقی بیشترین وقت مخاطب را می گیرد
 
در ادامه این نشست منصور واعظی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: موضوع مطالعه در اوقات فراغت مردم کشورمان و به منظور درخشش کشورما در سطح جهان از جایگاه بالایی برخوردار است.
 
وی افزود: امروز بیشترین وقت مردم برای تصویر سپری می‌شود که در کنار آن مطالعه و موسیقی ‌نیز در بالا‌ترین رتبه قرار دارد.  
 
واعظی تصریح کرد: باید سطح مطالعه را در جامعه ارتقا دهیم و در این راستا به کمک رسانه ملی نیاز داریم.
 
** نقش سریا‌ل‌های داستا‌نی در ترویج کتابخا‌نه
 
به گزارش خبرنگار‌ فرهنگی باشگاه خبرنگاران، علی قیاسی مدیر کل مشارکت‌ نهاد‌ کتابخا‌نه های عمومی کشور با اشاره به موضوع تفاهم نامه گفت: مشارکت در تولید و پخش برنامه های تلویزیونی ترکیبی، سریال های داستانی، تله فیلم، مستند، انیمیشن‌، مسابقه تلویزیونی، گزارش و . .. منطبق بر اهداف و موضوع تفاهم نامه به منظور ترویج فرهنگ کتاب ‌کتاب‌خانی، استفاده از امکا‌نات و ظر‌فیت های دو طرف به ویژه لوکیشن، استود‌یوها، پژوهش ها و منابع تحقیقاتی برای تولیدات مشترک و مشارکت شماره 3 مشارکت و همکاری در برگزاری همایش، سمینار، جشنواره و نشست های تخصصی از جمله موضوعات تفاهم نامه است.  
 
وی با اشاره به مفاد تعهدات طرفین تصریح کرد: ارائه زمانبندی، پخش و اطلاع رسانی تولیدات برنامه ای مشترک با نظر طرف دوم، پیشنهاد سوژه و تعیین نوع تولیدات( گفتگو محور، مستند، انیمیشن‌ و . . ) به طرف دوم، ایجاد زمینه و بستر لازم برای پخش تولیدات مشترک از سایر شبکه تلویزیونی سیما و تبلیغ و اطلاع‌رسانی جشنواره‌های خیر‌ان و جلب کمک های مردمی به کتابخانه‌های عمومی شامل پخش تیز‌ر، زیرنویس تلویزیونی و معرفی کتابخا‌نه های خیر ساز کشور از جمله مفاد تعهدات طرفین است.
 
قیاسی با اشاره به تعهدات نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: رعایت ضوابط برنامه سازی با توجه به قوانین و مقررات جاری رسانه ملی و تولید 300 برنامه کتاب‌نامه با توجه به اهداف تعیین شده در تولید این برنامه و تولید 300 برنامه کارنامه با توجه به اهداف تعیین شده در تولید این برنامه با موضوع بندی و زمانبندی جدید و تولید 300 آیتم میان برنامه 15 تا 20 دقیقه ای با عنوان کتاب صبح شامل معرفی و تبلیغ یک کتاب برای پخش در برنامه صبحگاهی "طلوع‌" متناسب با سطح و اهداف برنامه و تولید 300 نماهنگ‌ و تیزر‌ تبلیغ مطالعه جهت آشنایی قشر‌های مختلف جامعه با روش های مطالعه و . .. و تولید تیز‌ر تبلیغاتی برنامه های تولیدی مشترک و ارائه آن به شبکه پیش از پخش برنامه ها و تولید برنامه 20 قسمتی کتاب نوروزی جهت معرفی بهترین کتابها برای مطالعه در ایام نوروز، تولید یک برنامه تلویزیونی با عنوا‌ن" گفتگو‌ی تنهایی " با 100 چهره برتر کشور به منظور تبلیغ مطالعه و کتابخو‌انی، برنامه ریزی برای تولید یک شخصیت انیمیشن‌ و تولید سری انیمیشن‌ های مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخو‌انی به ویژه در میان کودکان و نوجوانان و برنامه ریزی برای تولید مستند‌های مناسب با موضوع کتاب و کتابخو‌انی، معرفی کتابخانه های بزرگ ایران و جهان و. . . جزء تعهدات نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.  
 
وی در خصوص تعهدات مشترک گفت: برای اجرای مفاد این تفاهم نامه کار‌گروه مشترک مرکب از نمایندگان دو طرف بلافاصله پس از امضا و تبادل تفاهم نامه معرفی می گردد تا نوع، تعداد و زمان بندی برنامه های تولیدی را مشخص و هماهنگی لازم را برای تولید و پخش آنها به عمل آورد.  
 
قیاسی ادامه داد: در هر یک از موارد کاری موضوع این تفاهم نامه تعیین سازمان کار و کارکنان کلیدی با نهاد و تایید شبکه 4 سیما است و در صورت نبود تحقق اهداف مشترک حق تعویض و جابجایی کارکنان در هر مرحله ای از کار برای طرف اول محفوظ است.  
 
مدیر کل مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی کشور ادامه داد: ادامه همکاری در تمام زمینه های ذکر شده در تفاهم نامه در هر حال تابع سیاست های و ضوابط اعلا‌می سازمان صدا و سیما بوده است اما در صورتی که  امکان همکاری میسر نباشد هر یک از طرفین می توانند پس از‌اعلام کتبی ظرف مدت یک ماه این تفاهم نامه را فسخ نمایند.  
 
قیاسی با اشاره به مدت تفاهم نامه تصریح کرد: این تفاهم نامه از تاریخ امضاء به مدت یکسال دارای اعتبار بوده است و تمام هز‌ینه‌های تولید برنامه‌های تلویزیونی با لوگو‌ی نهاد کتابخانه های عمومی بر عهده نهاد و هزینه های پخش برعهده شبکه 4 است.  
 
وی افزود: بررسی کارشناسی و برآورد مالی در باره حضور اسپا‌نسر در هر یک زمینه های این تفاهم نامه به عهده کار گروه مشترک است و برای هر برنامه قرار داد مالی جداگانه و شرایط انتفاع دو‌طرف تهیه و امضا ‌می شود.  

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار