حرم مطهر رضوي با دارابودن بيش از25 ميليون زائر در سال، مهد توسعه ديني و مذهبي در جهان به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،وزير سابق فرهنگ پاكستان در بازديد از مركز نمايشگاه‌ها و همايش‌هاي آستان قدس رضوي گفت: حرم مطهر رضوي بسيار زيباست و معماري اسلامي آن فضایی بی نظیر را ایجاد کرده و من در هيچ جاي دنيا مكاني به وسعت و زيبايي حرم مطهر رضوي نديده‌ام.

«چادري شوكت بهتي» عنوان كرد: عربستان، سوريه، كربلا و عراق از جمله كشورهايي هستند كه مسلمان زيادي در آن ها زندگي مي‌كنند، ولي در هيچ كشوري مانند ايران براي مسلمانان عزت قائل نمي‌شوند.

وی گفت: آستان قدس رضوي در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی توانسته در زمينه‌هاي مختلف علمي، آموزشي و فرهنگي به موفقيت‌هاي زيادي دست يابد كه بيمارستان رضوي با دارا بودن بهترين امكانات و خدمات براي بيماران، نمونه‌اي ازپيشرفت آستان قدس رضوي در زمينه‌هاي علمي و پزشكي است.

شوكت بهتي با تاكید بر ضرورت اطلاع‌رسانی اقدامات آستان قدس رضوی بیان كرد: این مجموعه معنوی چشم امید همه شیعیان دنیاست. لذا انتشار و ترویج فعالیت‌های آن باعث قوت قلب و امیدواری شیعیان و مسلمین جهان می شود و بهتر است براي گسترش فعاليت‌هاي اين مجموعه عظيم از كشورهاي مختلف دعوت شود تا از نزديك با مؤسسه‌ها و نهادهاي تابعه آستان قدس رضوي بازديد كنند.

وي با ابراز خرسندی از حضور در نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی گفت: اقدامات شایسته‌‌ای از سوی این آستان در استفاده از فناوری‌های جدید و راه ‌اندازی سایت‌های اینترنتی متعدد در كنار توسعه حرم مطهر برای پذیرایی از ۲۵ میلیون زائر در سال صورت گرفته كه در خور تحسین است./س

برچسب ها: احترام ، عزت ، مسلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.